Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

E 55 AMG skrev:kommer du i håg volvo 760 med lösa cylinder väggar eller du hade inget körkort då jag ger dig en läxa att ta reda på det flufffeeen
Nu börjar du väl komma lite väl långt från nutid, detta hände för 20 år sedan, även solen hade sina fläckar på den tiden, det finns nästan inte en Mercedes kvar från den tiden .....varför kan man undra?....jo rosten har tagit dom!

Mercedes tillverkar bra bilar... MEN då talar vi om C-klass o uppåt, bilar tillverkade på 2000 talet, i en prisklass över Volvo, Mercedes skall jämföras där istället och då har man inte rosat marknaden om man tittar i ägarundersökningar, då ligger men långt ner även i Tyskland, där ägarna , bl.a taxi- ägare som tröttnat på alla problem man har och har haft på E-klass.
Detta har man kommit bra tillrätta på -07 o nyare, men årsmodeller innan är inte speciellt driftsäkra.

Om Mercedes ägarna tröttnar och väljer Volvo S80 V8 istället är nog tveksamt, då finns det säkert mer tilltalande alternativ i det segmentet
E 55 AMG skrev:Marbas jag kan köpa din grannes bil kontakta mig.sen på frågan att ni tycker mercedes är så dålig bil kolla bara alla taxi bilar 70 % av bilarna som går som taxi är mercedes.det andra jag har inte konstruerat mercedes eller volvo jag tycker om dem bägge men om vi skall vara realistiska så är benz fortfarande benz och marbas du låter som en ung kille som kollar på mtv har du någon gång set en video klipp med en volvo
volvo i??? desutom ja vi vanliga svenssons har inte råd att köra dom lyxbilarna så vad gör vi om vi inte kan äga dem ja kritisera dem.ok tutta ok köra med våra stylade volvo
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Skulle var intressant att veta var du får tag i all denna statistik som du skriver??
Här i jönköping kan jag nog räkna mercedes taxibilarna på ena handen.
V70 och VW Passat är nog de mest populära här, 9-5 kombi finns väl med på ett hörn oxå.
Och om vi sedan diskuterar återtagna bilar så om inte jag missminner mig så är MB ganska ovilliga att
åtgärda dito problem, som typ A-klassen i "älgtestet" det var ju fel på testet och inte bilen(senare var det dock bilen kom de fram till) om inte jag missminner mig så var det väl inte helt lätt att få rosten åtgärdad på gamla E-klassen heller trots att mercedes hade använt erkänt dåliga material i lack o plåt.
låter som lite strutstaktik, kör huvudet ner i sanden så varken ser eller hör du.
Då är det väl mer sjysst att åtgärda direkt när man upptäcker att det är fel.
För att återgå till statistiken så skrevs det tidigare i detta forum att 60% av värdet försvinner på x antal år, detta skulle då gälla både volvo och MB.
Kan kanske stämma men om det nu är så så förlorar jag hellre 180000 (60% av 300000) än 720000 (60% av 1,2 milj).
Men det är oxå sant som du skriver att har man råd så bryr man sig inte(själv tycker jag att oavsett hur mycket pengar man har så är det ganska korkat att strunta i en värdeminskning som är så hög)
Fluffen du jämför c klassen med v70 2 det visar hur mycket du kan om bilar ,men jag tycker ändå att benzen är läckrare. v70 jämför med e klass nu har du lärt dig något
och vad menar du med 20 år tillbaka var du inte född änn eller ??????
E 55 AMG skrev:Fluffen du jämför c klassen med v70 2 det visar hur mycket du kan om bilar ,men jag tycker ändå att benzen är läckrare. v70 jämför med e klass nu har du lärt dig något
och vad menar du med 20 år tillbaka var du inte född änn eller ??????
Han menar nog b27 och b28 som hade problem med sjunkande foder, slutade väl tillverkas i mitten på 80 talet och borde då vara (iaf enligt min kalender) över 20 år sedan. ersattes sedan av b280 som var bättre och som sedan monterades för sista gången i en volvo 89 eller 90(även detta är ju då nästan 20 år sedan) för att sedan ersättas av 960 -91 med b304f.
Användarvisningsbild
av Funk
Äh vad fan... Alla bilmärken har problemvagnar. Det finns väl nästan inga Mercedes 190 kvar idag heller om man nu skall prata rost på lite äldre bilar t.ex
Rost på vagnar från sekelskiftet och framåt beräknas ha kostat Mercedes 40 miljarder enligt insatta bedömare, och på senare tid har man fullständigt övergivit kunder som hänvisat till garantin. MB sköter sig inte bättre än andra så vitt jag vet, iofs kanske inte sämre heller.
Grannens E320 -02 rostade i samma takt som delarna lackades om, men det var kanske ett måndagsex.

Att återkalla 400000 bilar är inte heller unikt för Volvo, det gäller de flesta bilmärken även det.. Hos MB så återkallade man t.ex alla A-klass till en kostnad av 4 miljarder kronor. Toyota återkallade över 2 miljoner bilar i USA under 2006...

Lite nyanserad syn på sitt märkesval kan väl aldrig skada...

/Thomas
statestik köpenhamn 95% har du varit där nogån gång. jag var till åk med i grekland 2 år sedan där körde man vinröda läckra mercedes taxi så sluta. mercedes körs procentuelt mest som taxi över världen.du har du vägarna förbi skåne nångon gång
så kan du åka en mercedes-benz e55 amg kompressormatad 476hk standard jag lovar dig att du aldrig kommer att vilja sätta dig i en volvo igen ( ännu mindre i en s60R bonde trimmad) desutom som jag skrev tidigare har man cash så har man :wink:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]