NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nixxz
Okej ja imorgon ska jag köra ca 45mil så då bör den ladda ur.
Dock blir det problem sedan då jag nästan enbart kör korta sträckor året om
av dieselputte
nixxz skrev:Duger denna laddare? Och när ska den användas? http://www.jula.se/batteriladdare-zafir ... 0ah-608060
Den duger bra, men de billigare varianterna brukar ha sämre kablar som tål sträng kyla dåligt. Mina kablar sprack isoleringen på pga att de blev stela vid kyla. Det finns andra dyrare varianter med mjukare kabel som tål kyla bra. Kommer inte ihåg vilken tråd det var info om vad den C-tek laddaren heter, kanske Arctic?
Användarvisningsbild
av SvenB
Den heter Ctec Polar
Användarvisningsbild
av SvenB
Hej

Du skall ansluta pluskabeln från laddaren till pluspolen på batteriet, och minuskabeln från laddaren till en skruv i chassiet. Om du köper en Ctec-laddare sköter den laddningen själv. Om du vill läsa lite "overkill" kan du läsa i bifogade länk.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
av nixxz
Men själva laddaren sätter jag in varje gång jag parkerar bilen. Men låter själva sladdarna sitta kvar på batteriet och chassit.
Passar även på att tacka för hjälpen jag får

Edit: läste hela tråden du länkade till, fråga efter det hur kopplar ni det smidigast på en v50?
av nixxz
Nu kört 50mil med bilen och mycket nöjd, skön att köra och det är nog batteriet som spökar för dieselvärmaren för efter en stunds körning fungerade den.

Men ni som följt denna tråd vet att jag ville ha motorvärmare och kupé uttag installerat.
Kommer hem nu och ska plugga in sladden men till min stora förvåning har jag ingen ström i kupé uttaget. :(
Användarvisningsbild
av joel80
Börja med att kolla säkringar..
av nixxz
Tack inte tänkt på det. Ska göra det. Men tycker att dom skulle ha testat uttaget när det gjordes?
Men är det säkring till detta då den eftermonteras? Och om ja då kanske det inte sitter någon i alls.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]