Moderator: Moderatorer

SvenB skrev:Om man köper ny fälg till vinterhjul för det som "palmqvist" fru gjort, är man nog lite väl pedantisk. Sommarhjulen är det en annan sak med, men en vinterfälg är det lätt att "skrapa till". Mina vinterfälgar är nu 6 år gamla (arvegods från förra bilen), och ser inte helt nya ut. :|
Skall slipa av graderna o om det funkar med lite bättringsfärg (Volvos egen fälgfärg) så får vi se hur det blir, vi börjar så
Bytte olja och oljefilter efter över 4000 mil på samma. Den gamla oljan var ganska tunn såg jag när jag tappa ur den. Så det var nog hög tid att byta.
Tur man inte har en ny etanolbil. Då hade man behövt tagit ledigt 4 dagar från jobbet senaste halvåret för att vara med och kolla så dom stundtals slarviga Volvomeckarna gör ett bra jobb :)
Oljefilter bytt och växelstagsbussningar monterade. Och hade som mål att få på vinterdäcken. Men inser att lite klarhet behövs innan jag monterar: Är det klokt att köra med 195/65 R15 på bakaxeln och 175/80 R14 på framaxeln? Rullomkretsen skiljer 3,31mm (0,17 procent) axlarna imellan. Gnager i bakhuvet att det är något jag missat; förutom att kontrollera just rullomkrets?
Sådär, bokat tid för däckskifte. Blir i senaste laget men bilen står körs inte mycket längre på vardagarna så det ska nog gå bra. 30 nov blir det tråkigt att titta på bilen igen.
Kom precis hem från service, lämnade bilen 07.00 å dom tog den direkt.
Så jag väntade under tiden, den hade bara hunnit rulla 950mil sen föra gången den var inne.
Nu ska jag äta frukost och sen ska jag ut å byta till vinterhjul, ska tydligen komma snö idag, och ska bli flera minus kvällar / nätter framöver.
  • 1
  • 461
  • 462
  • 463
  • 464
  • 465
  • 1912

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset