Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

svenne61 skrev:Är originalgeneratorn likadan som den du försöker koppla in.
Om den är det så kan du ju se hur den är kopplad.
Nja den är annorlunda :/

Testade koppla kabeln på batteriet istället, men då händer ingenting, lampan tänds inte, men batteriet orkar tända alla extraljus..
svenne61 skrev:Ser den ut så här. Laddlampan kopplas in på muttern i den blå ringen.

Bild
Japp, den är inkopplad där.. men som sagt, i en gammal kabelsko, kanske inte får kontakt? sätta dit en ny kanske.. men då borde ju inte lampan lysa alls när den är inkopplad på parkeringsljuset..
svenne61 skrev:Är du säker på att generatorn fungerar som den ska.
Inte helt säker nej, men den fungerade i bilen den satt i innan.. Och det är det sista jag vill prova att byta generator, då det är mycket jobb.. Men den ska ju funka, vad kan det vara för fel mer? för liten kabel? så den inte orkar ge
generatorn så mycket ström?

dålig kontakt i jordningen på motorn/generatorn eller plusen?
svenne61 skrev:Du får testa dig fram. Prova byt kabel och kolla så att det är bra kontakt.
Jag börjar få dåligt med ideer vad det kan vara för fel.
Okej, tackar! Jag ska prova byta kabel, vet inte storleken på den, men den är mindre än en vanlig högtalarkabel som man brukar
ha exempelvis i dörrarna till högtalarna.
laddningslampan är på någon watt. du skall inte bry dig om tjockleken på kabeln där.
lyser lampan så är kabeln tillräckligt grov !

har du kopplat in ett batteri på generatorn ?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]