Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cgunner
Jag har hittat en som säljer en 0 261 203 073 (074) och jag har hört att en från Automat skall passa en manuell. Så jag funderar på att slå till på den och hoppas på det bästa!
Användarvisningsbild
av Alfredo
Har läst denna tråd med stort intresse och frågar Mig varför just trådförfattaren fått nedslag på detta, kollade nyss på blocket och fanns en 850 med unfgefär 400 hk en annan med över 300 hk. Nu vet inte Jag om dessa på blocket var om typade men knappast eftersom det är svårt, dessa muskelbyggen är ju inget nytt, så varför får en del köra med dessa och andra inte?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jodå, det kollas. Men det krävs ju att olyckan ska vara sådan att bilens prestanda(bromsar osv) kan ha påverkat olyckan. Det är inget dom gör om du kört in i en snödriva t ex direkt.

Jag har hört om ett antal som inte fått ett öre på försäkringen då dom ansåg att bilen varit modifierad. Men som sagt, det beror helt på vilken typ av olycka det gäller.
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: använd snabbsvar ej citera hela tiden TACK!
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag kan ju tycka att vill man ha 400HK under huven köper man en bil som har det från början. Eller fyller vässandet av en standardmotor ett behov i sig, dvs. har det ett egenvärde att trimma/tun'a?

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]