Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! Nej jag har inte löst problem pga det är för mycket pengar att lägga ut på den :'( bakaxeln håller på att ge sig nu. :(. sen kardanlaget. Men du kan ju köpa ett laget o gummipakning på biltema kostar inte många kronor! glöm inte o mäte kardan så du får rätt bara :)
Okey. Du kan gå till skroten och köpa drivaxlar istället.. det är lite billigare. och lättare! för den låter väl inget från klumpen?
Användarvisningsbild
av Varti
njao bara när ja gasar på hörs ett skrap ljud typ ett grovt ljud iallalafall o viner lite från stödlagret tror jag =) men vet ej va drivaxel kostar men fått pris på en bakaxel 2600 kr
Okey. härligt. men gå till biltema och köp kardanlagret och packningen också då. kolla även vxlådskudden ifall den är dårlig med... du kan räkna med att det tar 1-2 dagar att byta bakaxeln ifall du ligger morgon till kväll. jag bytte bakaxeln själv och det tog 2 dager. och då låg jag på marken.. innan du ger dig in på riva den gamla axeln så köp hem den nya. byt olja och en riktig packing, ingen flytande packning för det håller inte. den blir kass efter ett tag och drar åt sig vatten. jag tror det går på 2-3 liter i bakaxeln.
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]