NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Ni som kör med iPod --> Aux-ingång, är ljudnivån OK eller?
Användarvisningsbild
av wendtan
StringerBell skrev:Ni som kör med iPod --> Aux-ingång, är ljudnivån OK eller?
Den går att justera i bilens meny system.
Användarvisningsbild
av wendtan
Doby skrev:Wendtan, har du svar på min fråga?
Ja det tycker jag mig ha gjort när jag skriver att jag bläddrar mellan albumen med tuningratten.
av Doby
Ok tack ville bara få det tydligtgjort. Min bil ska in på service i morgon så då ska jag be dem uppdatera programvaran.
av cosmosleo
wendtan skrev:
Doby skrev:Wendtan, har du svar på min fråga?
Ja det tycker jag mig ha gjort när jag skriver att jag bläddrar mellan albumen med tuningratten.

Om jag tolkar Wendtan rätt så finns det alltså äntligen en uppdatering som gör att det går att bläddra mellan artist och album med tuningratten. Det låter ju strålande! Har själv påpekat denna svaghet för Volvo för cirka ett år sedan men inte fått något bra svar.

Har man en Ipod med 160GB (alltså en jävla massa artister och album) måste det finnas ett smidigt sätt att bläddra mellan dessa.

Doby: Du får gärna meddela vad resultatet blev av din uppdatering. Jag har full förståelse för din tidigare kritik då även jag bara kunnat bläddra mellan låtarna med tuningatten. Lycka till på verkstan!
MVH John
av Doby
Tillbaka från service, fått ny programvara men det går fortfarande inte att bläddra mellan artister eller album. Vrider jag på tuningratten inne i menyn så byter det bara till nästa låt. Förstår inte vad wendtan har fått för programvara.
Användarvisningsbild
av wendtan
Mycket märkligt måste jag säga. Det kanske beror på en hårvaruförändring i ipod modulen då? Min installation är som sagt väldigt färsk. Det känns inte särsklit sannolikt dock med just en hårdvaruförändring. Jag skall forska i saken, får ta o maila teknisk support som hjälpt mig förrut med lite djupare frågor. Att fråga återförsäljaren är ungefär lika givande som att fråga mamma...
av cosmosleo
wendtan skrev:Mycket märkligt måste jag säga. Det kanske beror på en hårvaruförändring i ipod modulen då? Min installation är som sagt väldigt färsk. Det känns inte särsklit sannolikt dock med just en hårdvaruförändring. Jag skall forska i saken, får ta o maila teknisk support som hjälpt mig förrut med lite djupare frågor. Att fråga återförsäljaren är ungefär lika givande som att fråga mamma...
Tycker också det låter märkligt. Mitt Ipod/USB-interface installerades av ÅF (Bilia Segeltorp) oktober 2007. Menar du att det kommit en ny modul efter detta - och att denna i så fall klarar av att bläddra mellan artist/album med tuningratten?

När det gäller mjukvaran så hade det enligt volvo (för ca ett år sedan) inte kommit någon ny uppdatering - och ska jag tolka Dobys besök idag så har den ännu inte kommit. Förmodligen är detta inget Volvo prioriterar i dessa dagar men om fler tycker att systemet (med bläddringsfunktionen) inte är tillfredställande måste vi ju påtala detta. Ju fler som hörs desto bättre effekt. Det är väl knappast bara jag och Doby som stör sig på detta. Med dagens smidiga och intuitiva menyer i olika teknikvaror borde även Volvo ha en lösning på detta problem.

wendtan: får du fram info av teknisk support så skulle jag bli jätteglad om du kunde meddela mig eller slänga ut det på forumet. Har själv mailat men ej fått svar, talat med ÅF, samt verkstadstekniker...

Ha nu en trevlig helg
John
av nosslrak
Ursäkta att jag "bumpar" en tråd som legat nere i drygt 2 år, men den passade mina funderingar bäst.

Har standardstereon, Performance i bilen och tänkte se över möjligheten att få den kompatibel med en iPod/USB. Om jag tolkar Volvos sida över tillbehör, http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-428093, rätt behöver jag följande:
Alla audionivåer
Art. nr. Beskrivning
31260795 08-, Ch -479598

+ Monteringssats, USB och iPod® Music Interface för alla audionivåer
Art. nr.
31201196

+ Kabel,
Välj ett av följande kablage:
Art. nr. Beskrivning
30752873 USB-kabel
31316394 USB- och iPod®-kabelMed denna kabel kan både USB och iPod® pluggas in samtidigt, dock kan bara en spelas åt gången. Båda laddas dock samtidigt.

+ Applikation3,
Välj en av följande applikationer:
Art. nr. Beskrivning
30775879 USB
31201260 USB och iPod® Music Interface
31201259 iPod®
Stämmer det?

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]