- sön 09 mar 2008, 23:42
Här kommer du med härdade belägg som har skadad yta efter en gammal skiva, stoppar dom mot en ny skiva och undrar om det kan göra skillnad att montera nya belägg?
Köp gärna ett par bra ingångna skor och se hur dina fötter mår i dom? Samma ide.. och det fungerar lika bra..
-)
vrålvolvon skrev:??:-/ ??:-/Först av allt talade jag om att skivorna kan bli skeva av att man inte gör rent, du spänner dom sneda i centrumet och sen värmer upp dom, det är ingen höjdare.. Sådana fel täcker ingen garanti. Det kallas handhavandefel. Det krävs extrem renlighet vid skivmontering och det sa jag till om. Sen det här med bromsklossar. INGEN då menar jag INGEN som är vid sina sinnens fulla bruk flyttar över begagnade klossar till nya skivor. Detta eftersom klossarna är mjuka när dom är nya och dom härdas så småningom av värmen. Att dom är mjuka är för dom ska slita in sej mot skivan snabbt. Att dom härdar är för att dom ska hålla länge.Red Dragon skrev:Jag skulle nog rekommendera dig att byta ut skivorna mot nya. Se dock till att mäta upp de nya skivorna innan montering.Alltså jag är ju inte gjord av pengar, jag har ju nyss köpt nya skivor. Jag tycker det vore konstigt om dom vore skeva redan efter 1,5 veckas körning ??:-/ Då tycker ju jag att Biltema ska ge mig ett par nya skivor, jag tänker inte gå och köpa ett par nya om jag inte får pengarna tillbaka... men kan det verkligen inte bero på att beläggena ska slitas in efter dom nya skivorna? eller att man byter belägg och då blir det bra? jag vill ju inte köpa nya belägg häller förän jag vet säkert om det blir bra eller inte då.
Det kan även vara så att skivorna skevar mera när de är varma. Biltema har fått hem den nya sortens
sportskivor med bättre kvalite' Pris 995:- (hålborrade & slitzade)
Tacksam för fler svar/Nicklas.
Här kommer du med härdade belägg som har skadad yta efter en gammal skiva, stoppar dom mot en ny skiva och undrar om det kan göra skillnad att montera nya belägg?
Köp gärna ett par bra ingångna skor och se hur dina fötter mår i dom? Samma ide.. och det fungerar lika bra..