Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
air skrev:
Bosa skrev:För övrigt, vad ska mätaren stå på när man hämtar bilen, min egen stod på några mil, 3 - 5 någonting, kommer inte ihåg exakt. Men bilen måste väl rullat lite på fabriken osv så jag funderade inte på det?
Nån mil kanske, den teststräckan handlaren kör efter att bilen färdigställts. Det som körs på fabriken och på vägen till handlaren syns inte på mätaren.
Oerhört praktiskt.
Ok tack för svaret. Denna funktion kan jag för övrigt inte alls förstå varför man har lagt till? Jag har tex sett liknande förfarande på Chrysler.

När man frågar säljare får man ett mycket underligt svar. "Det är för att kunden ska få känslan av att hämta ut en helt ny bil med 0 mil på mätaren"

Aha, man ska alltså få "känslan" av 0 mil även om den har rullat innan man hämtar ut den. det är alltså "känslan" som är det viktiga, inte vad bilen har rullat igentligen. Är det bara jag som tycker det är märkligt.

Om jag hämtar min nya bil tycker jag det ska stå 6 mil på mätaren om den nu har rullat 6 mil när tex handlaren hämtade bilen från avlasningsplatsen!

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]