motorart skrev:Tack igen för ert engagemang.
Vi har tagit kontakt med Robert Collin på Aftonbladet som har skickat vårt mail till Volvo för kommentar.
Det här är vad vi väntar kommentar på.
(Vidare info:
Det är 15st. före i kö för en D5 motor till XC90, trots att inga motorhaverier har hänt enl. Volvo!
Nuläget är att dom avvisar alla mina krav pga att jag gjort oljebyte på annan verkstad vid två tillfällen då jag har vart i Tyskland för arbete.
Detta är enbart patetiskt, eftersom bilen gått perfekt efter dessa oljebyten, men brakat ihop efter Bilias sista oljebyte/samt kamremsbyte!
I min värld så verkar det som om andra verkstäder har bättre olja än Bilia!
Tänkvärt i detta sammanhang är också att de själva ansåg från en början att detta INTE kan ha något sammanhang med haveriet.)
Hälsningar Kerstin
Det hjälper INTE din sak att kontakta en Tidning,snarare tvärtom. Hade varit sååå mycket bättre att kontakta Volvo först. Det valet kan slå tillbaka ordentligt på dig själv. Eftersom du valt att kontakta en Tidning först tror inte jag att Volvo kommer ställa upp med någon Goodwill i ditt fall. JAG tror du stängde dörren iom det.
Förstår inte varför du lägger vikt i att det är kö på D5 motorer :roll:
Vad bevisar det ??
-Det finns tusentals taxibilar,vissa har gått både 60 och 70 tusen mil och är av naturliga själv i behov av ett motorbyte
- Det finns frontsmällda bilar som är i behov av en motor.
- Det finns motorer som rasar pga av dåligt underhåll av tex kamrem
- Det händer att folk kör på saker och spräcker oljetråget och precis som i ditt fall missar att oljetryckslampan lyser och motorn rasar.
Som du kanske förstår finns det många anledningar till att det kan vara kö på D5 motorer, det måste inte betyda att alla rasar av oförklarliga skäl.