Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tach
CANBus, kika på vibilägare's hemsida, rätt många där med samma problem, hjullager som inte håller mottet, på en så kallad Premium bil !!
av Kena
Du Canbus, du kallar det utveckling, jag kallar det avveckling. Om jag säljer en sak som håller i ett år, jag lägger ned pengar för att jag sparar pengar men produkten blir bara hälften så bra. vem har då tjänat på affären? håller fast vid att kvalitet har man när kunden kommer tebax inte produkten. En stilla fråga, vilka barnsjukdommar har du hört talas om från Toyota och Mazda stallet?? börjar undra om Volvo betyder Jag rullar förhoppningsvis
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Daddan skrev:Nej, det talas tyst om Toyotas och Lexus oilsludgeproblem. Det är ett antal fler med dessa fel än saab...
http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_sludge
Kanske för att de tar hand om sina kunder.......
av ljungström
Daddan skrev:Nej, det talas tyst om Toyotas och Lexus oilsludgeproblem. Det är ett antal fler med dessa fel än saab...
http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_sludge
Jag jobbar extra som säljare hos en Toyotahandlare. Vi har problem med hög oljeförbrukning på bilar med VVT-i motorer (1,4 1,6 & 1,8) i Corolla och Avensis (gamla modellen) av årsmodell 2001-2003. Bilarna går perfekt i 5000-7000-10000 mil utan att ta en droppe och börjar sedan ta uppåt två liter/100 mil. Det är mest lugnt körda bilar som är drabbade.

De kunder som har problem med hög oljeförbrukning får kostnadsfritt en ny motor (ex topplock) imonterad, även om bilen är dåligt servad eller om kunden kört runt med lysande oljelampa i två månader. Givetvis får kunden kostnadsfri lånebil under tiden. Åtagande från Toyota sträcker sig upp till 17000 mil. De drabbade bilarna ger sig i de allra flesta fallen till känna innan 10000 mil.

Så behåller man sina kunder.
av Kena
Åter igen, nu pratar vi kärlek till servicestället. Hallå Carman, Camaro,Canbus och vad ni nu heter, fattar ni galoppen. Det är det här jag talar om. Problem, ok men för f-n ta ert ansvar. En nöjd kund kommer tebax, till bilhallen ska jag väl säga.
av Daddan
Kena, det är deras cheferscheferschefers chef som ska lyssna, Volvo hade en extremt stor bonusutdelning till dessa, ni kanske har läst om det i tidningen. Istället för att ta lite mer ansvar, likt SAAB och Toyota, för sina produkter som är felaktiga.
av Tach
Toyota blir ta me f*n nästa bil, Där ligger Volvo mil efter ...
av Kena
Ja isåfall kanske kommande "cheferscheferschefers chefer" bli utan bonusar, det blir nog minusar.

Går det att demontera turbon utan att monter[…]

Får gratulera!! Vad hade du för milta[…]

Gissar att det är en slags "karantä[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt :)[…]