- sön 11 dec 2016, 10:42
Tack!! Hur felsöker jag denna.lättast? Örat mot mynningen där man tankar? Ta blrt servixeluckan i bagaget o lyssna? Annara får jag ta ut pumpen o prova den mlt ett batteri. Kan även testa o tanka fullt men har nog kört med fulö tank under tiden jag hade detta fel innan med.
Sorry för stavningen, skriver.på mobilen och på väg in på jobb. Tempsensorn tänker jag iaf byta ut även om den gav rätt motstånd..vet aldrig..
lennarte skrev:Wilcan skrev:Vad har ni för teorier om pumpen. Ska inte den låta på läge2? Detta är oavsett om den startar eller ej.Tidigare typer av insprutning gör det så och även andra och senare typer, men just dessa modeller vi "pratar" om här så startar pumparna först när motorn "går runt" detta styrs av vevaxelgivaren och bränslerelät. "Dom andra" typerna där startar pumpen en sekund eller så men stannar sedan om inte motorn "går runt"
Tankpumpen, fungerar den? Den ska hjälpa huvudpumpen. Under halv tank är det problem om den inte fungerar
Tack!! Hur felsöker jag denna.lättast? Örat mot mynningen där man tankar? Ta blrt servixeluckan i bagaget o lyssna? Annara får jag ta ut pumpen o prova den mlt ett batteri. Kan även testa o tanka fullt men har nog kört med fulö tank under tiden jag hade detta fel innan med.
Sorry för stavningen, skriver.på mobilen och på väg in på jobb. Tempsensorn tänker jag iaf byta ut även om den gav rätt motstånd..vet aldrig..