- mån 12 dec 2016, 10:58
Jag vet att Volvofolk följer detta forum, så det kanske börjar bli dags att gå till verket med att upprätta ett öppet brev till Volvo enligt andersuws idè nedan:
andersuw skrev:Vid sidan av det utmärkta initiativ Camel redan tagit (att samla länkar om saken i en tråd) tycker jag någon av dem som haft problemet eller i vart fall har en bil med en motor som kan beröras av det borde ta initiativ till en tråd som tar formen av ett öppet brev till Volvo om problemet och vad Volvo rimligen borde göra åt det. Sedan har alla andra här på forumet möjlighet att skriva under genom att posta ett inlägg i tråden. När det väl blivit en hoper bör man göra Volvo uppmärksam på tråden och samtidigt göra ett utskick med länk till tråden till motortidningar/motorjournalister. Säkert kan en sådan tråd få "medianapp" precis som den här och kanske tvinga Volvo att verkligen ta tag i den här frågan på ett vettigt sätt.Citerad text är tagen från denna tråd: Brusten multirem påverkar kamrem!!! => Motorhaveri http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=131049
Jag skulle själv kunna tänka mig att starta en sådan tråd om jag var berörd av problemet. Men ingen av mina båda bilar platsar riktigt (den ena för gammal och den andra för ny). Det bör av trovärdighetsskäl vara någon som är mer berörd än jag.
- Bees don't waste their time explaining to flies that honey tastes better than shit.

- By mimeck