Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

klirre skrev: mån 25 feb 2019, 12:30 Är det bara jag som ogillar funktionen? Har en d3 vea med LKA och varje gång man når ett backkrön får bilen fnatt och styr vänster-höger för att den inte ser linjerna längre...

På motorvägen är det smidigt som fan, men så fort man kör mindre landsväg får jag spader på LKAn som fördärvar mer än den gör nytta. Trist att man måste in i menyn för att välja styrhjälp på/av, hade gärna behållit vibrationerna och bara stängt av självstyrningen på knappen i mittkonsolen
Min rycker till ibland i ratten, trots att man inte är på linjerna.
Det kan vara lite sådär... :-/
fjohan82 skrev: mån 25 feb 2019, 13:02
klirre skrev: mån 25 feb 2019, 12:30 Är det bara jag som ogillar funktionen? Har en d3 vea med LKA och varje gång man når ett backkrön får bilen fnatt och styr vänster-höger för att den inte ser linjerna längre...

På motorvägen är det smidigt som fan, men så fort man kör mindre landsväg får jag spader på LKAn som fördärvar mer än den gör nytta. Trist att man måste in i menyn för att välja styrhjälp på/av, hade gärna behållit vibrationerna och bara stängt av självstyrningen på knappen i mittkonsolen
Min rycker till ibland i ratten, trots att man inte är på linjerna.
Det kan vara lite sådär... :-/
Ja det känns som att systemet inte är helt 100% säkert och det fungerar bäst på breda raka motorvägar. Små landsvägar (70km/h) utan mittlinje går också bra, det är de medelstora vägarna med mittlinje som ställer till det.

Finns det bilar med kamera-BLIS och LKA? Det kanske fungerade bättre då. Jag har inte BLIS alls och radarversionen gör nog ingen nytta heller.

Jag har inte gjort något med min Volvo (beh&[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hål[…]

Stänga av rörelsesensorn permanent?

Går det stänga av denna permanent? Ha[…]

Död instrumentering och klima

Hej Har en V70 -07 som nu på semestern gick[…]