Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
*ids inte kommentera ens*

Jag ids inte kommentera mer, då det jag säger feltolkas och vänds till nackdelar.
Så jag kliver ur denna tråd här och nu.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Hilmer
Addekarlsson skrev: Men då ska man tänka på att Biltemas remmar har en tendens att gå av.
Om det nu är så vanligt, då är det ju konstigt att de fortfarande får lov att sälja dessa undermåliga produkter.
En kamrem är ju rätt viktig del i maskineriet och med upprepade haverier och uppretade konsumenter borde det rimligen skett nån form av ändring, antingen att produkten tas ur lagret helt eller en kvalitetsförbättring.
Så rent skit borde det inte vara, men jag kanske tänker fel!? :???:
av anp
Hilmer skrev:
Addekarlsson skrev: Men då ska man tänka på att Biltemas remmar har en tendens att gå av.
Om det nu är så vanligt, då är det ju konstigt att de fortfarande får lov att sälja dessa undermåliga produkter.
En kamrem är ju rätt viktig del i maskineriet och med upprepade haverier och uppretade konsumenter borde det rimligen skett nån form av ändring, antingen att produkten tas ur lagret helt eller en kvalitetsförbättring.
Så rent skit borde det inte vara, men jag kanske tänker fel!? :???:
Vad är tids/milintervallen för dessa vanliga kamremsbrott?
Och hur vanliga är kamremshaverier alls?

Nu har jag inte bytt en kamrem på kanske 10 år trots både hård körning och många mil med bilarna, dessförinnan böt jag ett par stycken.

Och enda felet jag haft under 16 år och ett 20 tal körda Volvo 240 var att jag glömde efterjustera remjusteringen efter att jag bytt/lossat remmen av någon anledningen jag inte minns nu, så att kamremmen hoppade av under en färd till jobbet.
Naturligtvis mitt ute i skogen, efter en skogsbilväg :(

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]