Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ChelseaHansa skrev:Är det en sex cylindrig motor på denna ? (Min okunksap framgår va ? :-)
Ja. Den framgår:) Men när du vant dig kommer du ha lite svårt för fyrcyl motorer...
ChelseaHansa skrev:
XC90_Executive skrev:Ja en 3-liters 6-cylindrig motor. Helt underbar är den! 8)
s6025t skrev:Ja T6 AWD är en rak 6-cylindrig turbomotor på 3liter som du har
Finns T6 med framhjulsdrift numera med 4-cylindrig motor på 2liter men utan AWD då
Tackar. Antar att det går att utläsa av namnet T6. Men jag har inte varit så intresserad förut. Men kommer att vara det i fortsättningen.

Kollade runt på andra likn med samma / likn utrustningsnivå, och flera av dem har motvärmare, så det kanske min har med om man har tur.
Just T6 AWD stämmer det att det går att utläsa av namnet men nu mer finns det olika kombinationer av siffror på Volvobilar som inte har med antalet cylindrar utan det går efter motoreffekt

http://www.volvocars.com/se/top/about/n ... ?itemid=54
perhall skrev:Ja. Den framgår:) Men när du vant dig kommer du ha lite svårt för fyrcyl motorer...
Haha, ja jag tror dig. Det är väl det som är risken. Haft (ursäkta att jag svär och beter mig ohövligt i forumet här), en Saab tidigare som också gått bra. Men köpte sedan (nya svordomar), en Citroen C4 Picasso med på tok för liten motor. Så jag längtar till något som flyttar på sig när man trycker lite på den där plattan till höger :-)
ChelseaHansa skrev:Om man vill montera en kupé och motorvärmare på en sådan här bil, vad väljer man då? Defa eller har Volvo något färdigt man kan beställa få monterat?
Jag monterade volvos eget kit själv, ganska enkelt men tog några timmar. Kostade cirka 3kkr har jag för mig, plus kupevärmaren då.
Det jag funderar på hur man säkert vet vad man har och inte har för utrustning.
Sitter man i bilen och det går att in på inställningar och se, ja då vet man, men om det inte är så enkelt.
Vattenavvisade sidorutor (exempel).

Det jag menar är, finns det något sätt för mig att pricka av, detta har jag detta har jag inte. Så att det blir enklare / trevligare att läsa igenom instruktionsboken. Ja jag läser den (det är ok att kalla mig nerd, korkad, dum, slut i kolan :-)-.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett