Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dock är det ju även viss nyansskillnad mellan kaross och stötfångare från fabrik. Verkar vara svårt att få till rätt nyans när det är olika material under.
Min förra bil var oystergrå, jag klippte en grävling så hela kofångaren sprack, jag fick en fabriks lackerad kofångare och jag blev supernöjd med resultatet. Jag förstår inte ens att en ansvarig på Volvo tror att en kund med en ny bil kommer bli nöjd med ett sånt här resultat
Fabrikslackerat är att föredra, jag beställde min vinge i electric silver fabrikslackad, det blev 100% igt,
L<ceringsfirmorna av idag kan slå igen tycker jag.

Undre delen på min bakre kofångare höll ÅF på med i 2 veckor innan det blev hyffsat, bra blev det aldrig.
När jag nämnde fabrikslackerat igår när jag hämtade bilen så var det inget som gick att ordna. Nu var det dock inte samma person som jag haft kontakt med tidigare. De nämnde att det fanns 10 nyanser och att det var plastskärm med mera. När jag bokade tiden till omlackering sa det att det fanns 3 nyanser, så man kan undra. :evil:
Electric silver kostar tom 3000 mer än en vanlig metallic... är orolig för att min ska skifta i nyans när det blir dags att lacka om, alla färger som skiftar känns svårare...

Blev påkörd för några år sen, TH gav mig en lång lista på verkstäder så det var bara att välja, jag blev inte anvisad.

Hoppas det löser sig med XC60:n.
PH
CHSC skrev:När jag nämnde fabrikslackerat igår när jag hämtade bilen så var det inget som gick att ordna. Nu var det dock inte samma person som jag haft kontakt med tidigare. De nämnde att det fanns 10 nyanser och att det var plastskärm med mera. När jag bokade tiden till omlackering sa det att det fanns 3 nyanser, så man kan undra. :evil:

Det där med nyanser kör de hårt med numera, bullshitt säger jag, de har ingen aing själva längre. De sa samma sak till mig om Electric Silver, den fans ochså i flera nyanser......rent hittepå. '

Nu vet jag inte hur det ligger till för just C60 men iaf tll v70 fins allt utom nederdelen bak på kofångaren att köpa fabrikslackerat, Har för mig att ett komplett kogångasvep till en V70 gick på 8200sek fabrikslackerat. Borde ju finnas liknande till XC60 ochså.

Tja, först och främst grått, silv[…]

V60 D4 MY15 - till verkstad

Funderar på att tillfälligt ta ur s&a[…]

HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]