- mån 19 maj 2014, 18:19
#865660
http://www.autopartsapi.com/eEuroparts. ... 95d54f.gif
Om ni tittar på bilden jag länkat till så är orificeventilen nr 16 och förångaren nr 10. Returröret mot torkfiltret nr 32 ska däremot vara kallt så man knappt kan hålla i det en längre stund.
Det kanske blev för krångligt, men så fungerar det i praktiken vid drift.
Lucif3r skrev:Jag tycker det låter helt normalt.Det tunna röret, alltså inloppet till förångaren bakom torpedväggen, är lite ljummet och det beror på att orificeventilen sitter monterad inuti röret i en skarv på höger ramben och köldmediet trycks ungefär som från en sprayburks munstycke då vidare in mot förångaren samtidigt som trycket sänkts, men det är runt 10-15 grader varmt tills det når förångaren och börjar ta upp värme = förångaren blir kall = luften som fläkten blåser genom förångaren blir kall och leds vidare in i kupén.
Jag har visserligen inte kollat upp ECC'n på min V70, men på 945an betedde sig rören på samma sätt du beskriver. Fast 945an kylde fasen så mycket mer än vad V70in görMåste ta och kolla upp det där..... nångång :roll:
http://www.autopartsapi.com/eEuroparts. ... 95d54f.gif
Om ni tittar på bilden jag länkat till så är orificeventilen nr 16 och förångaren nr 10. Returröret mot torkfiltret nr 32 ska däremot vara kallt så man knappt kan hålla i det en längre stund.
Det kanske blev för krångligt, men så fungerar det i praktiken vid drift.