Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kör med automat och som jag har förstått så har inte utväxlingen ändrats så som den manuella har gjort. Alltså samma utväxling från MY8-MY11 men någon kanske bekräfta detta? Ca 1850rpm i 100km/h liger den på.
Snacksalig skrev: Jag tror att f.d. tjänstebilar kan vara lika vårdslöst körda som privatägda bilar. Bara f.d. hyrbilar tror jag genomgående är ett dåligt köp.
7,5 basbelopp var 2011 = 321 000 kr.
2,5FT Man R-design var den våren nettoprissatt till 299.000 kr, eller nåt sånt, i väntan på att MY12 skulle komma med ny inredning och nya motorer. Det innebar att man med ett vanligt tjänstebilsavtal kunde få en tämligen häftig motor i en någorlunda häftig bil, och fortfarande lasta i tillval för ca 22 000 kr, efter rabatter - eller nu ljuger jag, man kunde faktiskt få 2-3 procent rabatt även på den nettoprissatta bilen vilket gjorde att man kunde lasta i tillval för ca 30 000 kr, men av dessa gick nog ca 10 000 kr till vinterdäck, så kvar var typ automatlåda för 15 000 kr och tonade rutor. Eller varför inte lastpaket och drag?
Sålunda borde många av dessa tjänstebilskärror från våren 2011 vara tämligen sparsamt utrustade, utöver den digra R-designen. Naturligtvis fanns det privatköpare som lastade i mer, liksom tjänstebilsförare som hade 8,5 basbelopp att spendera, men av någon anledning tror jag att de snarare köpte en BMW eller Audi...
Sen har ju många lite roligare belopp att ta ut tjänstebil för. I mitt fall 8,2 BB vilket gjorde att min dåvarande 2,5FT R-design var riktigt välutrustad med "alla" paketen och lite annat smått och gott.
Guligan skrev: Sen har ju många lite roligare belopp att ta ut tjänstebil för. I mitt fall 8,2 BB vilket gjorde att min dåvarande 2,5FT R-design var riktigt välutrustad med "alla" paketen och lite annat smått och gott.
Låter som att det är en sådan jag vill åt. ;)
grillchips skrev:
Guligan skrev: Sen har ju många lite roligare belopp att ta ut tjänstebil för. I mitt fall 8,2 BB vilket gjorde att min dåvarande 2,5FT R-design var riktigt välutrustad med "alla" paketen och lite annat smått och gott.
Låter som att det är en sådan jag vill åt. ;)
Haha, ja taklucka och RTI saknades förstås och rails hade den. Men i övrigt var nog allt med på din önskelista, plus subwoofer, teknikpaket HP, och park.radar fram.
Guligan: RTI kan jag leva utan egentligen, har ju trots allt en Garmin, och en mobiltelefon. Men ändå! Subwoofer verkar nästan vanligare i V70 än i V50, även om det är lite skralt utbud på det hos V70 ändå.

Såg en R-design på Blocket idag, svart, utan rails, med taklucka, HGV-paket 2 och Teknikpaket, Keyless drive, avtagbar dragkrok, ledbelysning. Men automat, drygt 11k mil och helsvarta säten istället för den mer "typiska" R-design creme/svart.
180.000, som hittat. Hade det bara varit manuell och ungefär hälften av milen så hade jag åkt till Malmö idag. ;)

Mattish: Nej, inte på V70. Det är hela taket som är annorlunda, till skillnad mot V50 som har täcklister. Tyvärr.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]