- mån 03 feb 2014, 23:11
Jag tänkte iofs på jpennerb som har en 09. till MY10 så ändrade man slutväxeln och höjde effekten. till MY11 hände inget sådant.
Moderator: Moderatorer
Snacksalig skrev: Jag tror att f.d. tjänstebilar kan vara lika vårdslöst körda som privatägda bilar. Bara f.d. hyrbilar tror jag genomgående är ett dåligt köp.Sen har ju många lite roligare belopp att ta ut tjänstebil för. I mitt fall 8,2 BB vilket gjorde att min dåvarande 2,5FT R-design var riktigt välutrustad med "alla" paketen och lite annat smått och gott.
7,5 basbelopp var 2011 = 321 000 kr.
2,5FT Man R-design var den våren nettoprissatt till 299.000 kr, eller nåt sånt, i väntan på att MY12 skulle komma med ny inredning och nya motorer. Det innebar att man med ett vanligt tjänstebilsavtal kunde få en tämligen häftig motor i en någorlunda häftig bil, och fortfarande lasta i tillval för ca 22 000 kr, efter rabatter - eller nu ljuger jag, man kunde faktiskt få 2-3 procent rabatt även på den nettoprissatta bilen vilket gjorde att man kunde lasta i tillval för ca 30 000 kr, men av dessa gick nog ca 10 000 kr till vinterdäck, så kvar var typ automatlåda för 15 000 kr och tonade rutor. Eller varför inte lastpaket och drag?
Sålunda borde många av dessa tjänstebilskärror från våren 2011 vara tämligen sparsamt utrustade, utöver den digra R-designen. Naturligtvis fanns det privatköpare som lastade i mer, liksom tjänstebilsförare som hade 8,5 basbelopp att spendera, men av någon anledning tror jag att de snarare köpte en BMW eller Audi...
Guligan skrev: Sen har ju många lite roligare belopp att ta ut tjänstebil för. I mitt fall 8,2 BB vilket gjorde att min dåvarande 2,5FT R-design var riktigt välutrustad med "alla" paketen och lite annat smått och gott.Låter som att det är en sådan jag vill åt. ;)
grillchips skrev:Haha, ja taklucka och RTI saknades förstås och rails hade den. Men i övrigt var nog allt med på din önskelista, plus subwoofer, teknikpaket HP, och park.radar fram.Guligan skrev: Sen har ju många lite roligare belopp att ta ut tjänstebil för. I mitt fall 8,2 BB vilket gjorde att min dåvarande 2,5FT R-design var riktigt välutrustad med "alla" paketen och lite annat smått och gott.Låter som att det är en sådan jag vill åt. ;)
@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]