Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1599202
Jag håller också på med returer. Paketet av förångaren och bryttrullen jag beställde var redan öppnade. Förångaren var lös i paketet och det visade sig att ”SKF-bryttrullen” har ett NSK-kullager. Jag fick reda på att SKF köpte 75% av NSK men det är ändå skumt att få ett NSK-kullager i en SKF förpackning. Eller vad tycker ni?
IMG_2104.jpeg
IMG_2104.jpeg (121.74 KiB) Visad 599 gånger
IMG_2105.jpeg
IMG_2105.jpeg (169.98 KiB) Visad 599 gånger
IMG_2106.jpeg
IMG_2106.jpeg (118.84 KiB) Visad 599 gånger
IMG_2109.jpeg
IMG_2109.jpeg (123.86 KiB) Visad 599 gånger
IMG_2108.jpeg
IMG_2108.jpeg (122.51 KiB) Visad 599 gånger
#1599207
Daniel78 skrev: tor 09 jan 2025, 16:26 What?!? Det ligger inte hos dig att bevisa felet. Jag vet att det inte är så i Schweiz och googlade lite. Skicka tillbaka kablarna och köp äntligen Bosch. :-D

”Under de första två åren efter köpet, är det säljaren som ska bevisa att felet inte förelåg vid köpet av varan.“

Du har även rätt att häva köpet. Kolla här:

https://helpforsakring.se/juridiska-tip ... lamation#2
Jag vet inte om det där gäller för hela EU?
#1599212
DennisCA skrev: tor 09 jan 2025, 17:26 Nä jag vet och Trodo är ju italienskt
What? :-D Grundat i Norge 2013, numera verkar huvudkontoret ligga i Lettland (?)
#1599218
Daniel78 skrev: Funkar det att ändra från Miles till Km? Vad är egentligen skillnaden mellan färddatorn -95 och 96-?
Det går inte ändra från miles till något vettigt, det är hårdkodat i chippen.
Vad skillnaden egentligen är mellan datorerna på -95 och 96+ vet jag inte riktigt, men på 95or och äldre tas hastighetssignalen från växellådan, medans 96+ tar signalen från ABS'en. Det är ju dock fortfarande 48 impulser/varv så... Borde ju fungera tycker man ju? Det går iaf utmärkt att koppla om en <95a så hastigheten tas från ABSen istället för växellådan.
#1599903
Nu har motorvärmaren börjat jävlas, hände väl i fredags första gången men insåg inte det då. Men i morse fick jag uppleva det direkt. Jag provade dra ur kupévärmaren men ingen skillnad. Inte heller om jag plockade bort timern. Suuuck. Jag tror jag misstänker där runt uttaget i kupén först, sedan vid stötfångaren. Man får hoppas på nåt uppenbart.
#1600150
Sprejade oxidrens i kontakten i stötfångaren och problemet verkade fixat men nä tillbaka igen nästa dag. Jag gissar det är fukt eller salt eller nåt i den ändan av systemet nu.

Fick äntligen nya LEDs från aliexpress (beställde början av november), damp ner i brevlådan en vacker dag, 10x gröna och 10x vita. Satte in två gröna.

Bild

Originalradion är borta på bilen tyvärr men färgen på den matchar nu (man kan ändra färgen förstås).
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 49

Jag provkörde och provsatt en hel hög […]

Solenoid b4b

Glapp kan vara så enkelt som en dålig […]

XC60 T8 Polestar Engineered MY21 och nyare har en […]

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]