Moderator: Moderatorer
nolimits skrev:Om dessa nu är så fascinerade av lag och ordning så de påtagit sig rollen som civilspanare är det ju bättre att de söker in på polishögskolan.Haken är bara den att dessa civilspanare oftas har passerat polishögskolans bäst-före-datum med säkert 40 år. Sedan skulle de inte klara lagtesterna eftersom de tycker att det är fel att köra för fort vid omkörning, och i många fall att köra om över huvud taget, men helt okej att blända mötande med helljusblinkningar och att hindra omkörningar som utan civilsnutsambitioner kunnat genomföras säkrare. :D
llesrof skrev:Jag håller med i det mesta, men inte att det skulle vara tillåtet att överskrida fartgränser bara för att man kör om ett annat fordon.nolimits skrev:Om dessa nu är så fascinerade av lag och ordning så de påtagit sig rollen som civilspanare är det ju bättre att de söker in på polishögskolan.Haken är bara den att dessa civilspanare oftas har passerat polishögskolans bäst-före-datum med säkert 40 år. Sedan skulle de inte klara lagtesterna eftersom de tycker att det är fel att köra för fort vid omkörning, och i många fall att köra om över huvud taget, men helt okej att blända mötande med helljusblinkningar och att hindra omkörningar som utan civilsnutsambitioner kunnat genomföras säkrare. :D
Staffan73 skrev: Har otaliga ggr legat bakom tradare som inte sett över sin last. I synnerhet vintertid när stora iskokor kommer farande.Hur tycker du vi ska göra åt det, vi kan inte stanna varje kvart-halvtimme för att försöka ta bort det när det ex snöar ymmnigt.
Severin skrev:Nej självklart ska ni som kör tradare stanna varje kvart. Det var heller inte snö jag sa något om. Is som bildas i synnerhet på kapellbilar när dom stått en stund var vad jag syftade på. Ingen kan begära att chaufförer ska stanna titt som tätt. Men att kontrollera släpet innan man rullar ut på morgonen borde vara lika självklart som att man skrapar rutan innan man tar bilen.Staffan73 skrev: Har otaliga ggr legat bakom tradare som inte sett över sin last. I synnerhet vintertid när stora iskokor kommer farande.Hur tycker du vi ska göra åt det, vi kan inte stanna varje kvart-halvtimme för att försöka ta bort det när det ex snöar ymmnigt.
Man kan inte stanna överallt, stannar vi finns det en väldigt stor risk att vi blir kvar där