tippat reservdelsbilen och ska inom kort börja rensa ur den med på alla godbitar som finns kvar ( grovt sett motor, växellåda, bränslepump, tankarmatur, bakaxel och ac)

sitter en sprickfri vindruta som är hyfsat ny på den som skänkes för den som är villig att ta ur den själv. Finns en repa efter ett kasst torkarblad annars tror jag den är kanon
var inte jag som böjde av röret utan det var böjen som rostat sönder och började läcka när jag började röra på skiten så en slang fick ersätta den dåliga biten då röret går hela vägen från tanken till motorn utan skarvar...

så nu har jag underredsmassa på händer, huvud och mobilens display efter att bensinen löst upp den :roll:
Men nu är första RIKTIGA provturen gjord och den går precis som den gjorde förut innan kokresan med lika kass tomgång osv. Den blöddrade lite på fullgas men det kan bero på att den har lite klent med bensin.
Men original avgassystemet ska då dit omgående och vete fan om inte jag ska trycka in lite extra isolering under golvmattorna för helvete vad det dånar inne speciellt sen jag skrapat bort rätt många ljuddämpningsmattor från golvet :lol:
Men den är riktigt pigg även jämfört med andra 16V även fast den är rätt slut motormässigt men lite mer ska det nog gå att förfina det