Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

tippat reservdelsbilen och ska inom kort börja rensa ur den med på alla godbitar som finns kvar ( grovt sett motor, växellåda, bränslepump, tankarmatur, bakaxel och ac)
Bild
sitter en sprickfri vindruta som är hyfsat ny på den som skänkes för den som är villig att ta ur den själv. Finns en repa efter ett kasst torkarblad annars tror jag den är kanon

var inte jag som böjde av röret utan det var böjen som rostat sönder och började läcka när jag började röra på skiten så en slang fick ersätta den dåliga biten då röret går hela vägen från tanken till motorn utan skarvar...
Bild
så nu har jag underredsmassa på händer, huvud och mobilens display efter att bensinen löst upp den :roll:

Men nu är första RIKTIGA provturen gjord och den går precis som den gjorde förut innan kokresan med lika kass tomgång osv. Den blöddrade lite på fullgas men det kan bero på att den har lite klent med bensin.
Men original avgassystemet ska då dit omgående och vete fan om inte jag ska trycka in lite extra isolering under golvmattorna för helvete vad det dånar inne speciellt sen jag skrapat bort rätt många ljuddämpningsmattor från golvet :lol:

Men den är riktigt pigg även jämfört med andra 16V även fast den är rätt slut motormässigt men lite mer ska det nog gå att förfina det :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
jahapp då är det byte av avgasningssystem på programmet :P

Rotade fram ett friskt orginalrör som troligtvis kommer göra att den går bättre och tystare
Bild

efter en tvätt (var fulla i sand)
Bild
8)

gamla röret som fick sågas av då det var helsvetsat hela vägen och det är nästan lite imponerande hur förre ägaren lyckats svetsa ihop så många rörbitar i olika dimensioner :lol:
Bild
finns för avhämtning om någon vill ha det, custom för volvo 740 :wink:

och med avgassystemet ur vägen så passade jag på att rostskydda lite med tunt rostskydd. Har slut på rostskyddsprimern så nu blev det som det blev
Bild

och en bild på en nytvättad bil :D
Bild
fick bara lov :lol:
fått tag på en elfläkt nu :D Den ska monteras i fläktkåpan från en 740 turbo som har en kortare kåpa så jag får mer plats vid vattenpump och fläktremmar. Måste på skroten på tisdag och köpa ett relä med tillhörande kontaktstycken så jag kan koppla in den. Då behöver jag inte heller sätta dit fläkten på kondensorn så jag har en nylackad sån med tillhörande fästen över om någon är intresserad ;)
Bild

Fästen klippta och bockade, väntar på att få hem borrmaskinen så jag kan sätta ihop den
Bild

passar ganska precis, blir en liten glipa runt men det lilla tror jag inte ska göra någon direkt skada annars får jag sätta en list runt fläkten. Fästplåtarna ska lackas svarta och kåpan putsas innan den monteras i bilen :)
Bild

och lite mera dekaltrimmande då jag fick några av våra moderatorer i Jönköping när vi var dit på elmiamässan :-)-)
Bild
Den andra dekalen spar jag tills jag ska byta bakruta så jag har en till den också :wink:
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 75

Hej! Tänkte lägga ut en intressekoll p&a[…]

B30a i en 740?

Fast den såldes väl aldrig här? De[…]

Automatlådan fast i "P"

Kolla kontakten på bromspedalen.