Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
crumpets skrev:Bild
Monteringssats..
Om skiten sitter för jävligt kan jag tipsa om att ok-hållaren kostar 270 kr i utbytes hos Bilia. Mekade bromsar jag också i fredags på turbon, ena pinnen satt överjävligt så jag köpte nytt. Pinnar ingår, så det är bara att montera och vara glad. Monteringsblecken tar de däremot 85 kr/st för, upptäckte sedan att Biltema tar 100 kr för en komplett sats för båda sidor.
Användarvisningsbild
av crumpets
Får jag ett extrajobb tror jag nästan att jag tar och investerar i nya hållare nån gång i så fall.
Planen är just nu att renovera oken så gott det går i vinter nu när jag har tillgång till blästerskåp och grejer via skolan, men vill inte riskera för mycket downtime på bilen nu när det är sommar och man vill åka mycket.
Tack för tipset!
Bromsarna tog f.ö. bra och jämnt, var lite orolig att jag knasat till det men det blev perfa :-);
Användarvisningsbild
av crumpets
Då var däcken bytta. Kört några mil och har inget att invända emot såhär långt. Har aldrig orkat kolla de gamla men såg nu när de var avmonterade att de var gamla regummerade galaxie, har ju inte haft nåt problem med dem så jag hoppas bli nöjd även med de här.

Tänkte byta styrled idag men det har regnat så jävligt att jag inte ids ligga ute och böka...
Tack kalle!
Dieselsmurfe skrev:Alltid trevligt med mek va? Så du ska ochså fixa hjulinställningen med? nöter den däck?
Inte märkt att den nöter särskilt mycket däck men besiktningsmannen sa att de var snedslitna.
Märkte också att vissa däck var mycket mer slitna än andra så det kan väl inte skada mer än min plånbok att fixa det antar jag :roll:
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 47
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]