Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cgunner
erbe skrev:Skulle göra som jag skrev tidigare ja,det är nästintill omöjligt å bara gå på känn att motorn är trimmad! Då ska det vara uppenbara ändringar som större turbo å lite saker som man SER :wink:

Är bilen belagd med regbesikning så kommer du inte undan det om du inte gör som jag skrev,högst troligt så va han som besitiga bilen lite övernitisk.Så tala med chefen på bygget å förklara så löser du nog dina problem!!
Jag vet dessvärre inte om det är original turbo eller bågot större.. Men det är ju T5, och jag tror det ska vara original, men som sagt den går ju iväg som ett skot på 1,5 bar ladd... Men tydligen hade han på något vänster stält sig å börjat räkna och kom fram till att det var 300häst.

Jag ska prova åka dit å snacka med högsta hönset... Se om han kan bevisa att den är trimmad då eller? ;o
av Cgunner
Lucif3r skrev:Ptja, du får väl hänga dig över motorn med en lampa och ev. en spegel och försöka se produktskylten på turbon.
Själv har jag inte lyckats se min skylt, men jag är varken smidig eller försökt speciellt mycket :P

Orginal är 15G har jag för mig.
Okay, ska ta en titt på det runt 13-14 tiden!
av JT855
Och efter du ställt ner laddet, kom ihåg att påpeka att bilen har varit på precis det sättet hela tiden och du har ingen aning om vad dom pratar om på den andra stationen :)
av Cgunner
Pellemannen skrev:varför göra allt ¨å invecklat, ställ ner laddet o kör o ombessa på en annan station, så gjorde jag o det gick hur bra som helst.
Hur ställer man ner laddet på en turbo som styrs av en magnetventil?
av Cgunner
JT855 skrev:TD04hl - 15G ska sitta orginal. Sålde precis en orginalbox till en T5 -94. Synd jag inte läste tråden först :/
Kommer du ihåg vilket ECU nummer det var på den boxen?
av JT855
Enklaste sättet att ställa ner laddet är väl att trycka i en orginalbox? Boxen styr väl bränsle, tändning och ladd? 0 261 200 501 (549) var nr´t på boxen.
Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]

@Kinesvolvo , V90 2018? Tänker att en av vol[…]

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]