Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Steff 99 skrev:Den bensinturbon som det jämförs med är stendöd under 2500varv så att smyga igång med den är inga som helst problem.
Med 300 Nm vid 2000 r/min kan man knappast kalla den för stendöd under 2500 r/min. Du tänker nog på någon annan motor än B5234T.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Alla har olika körstil, någon tycker det är bekvämt att glida runt i 2500 rpm, nästa förare ligger och hoppar på varvbrytet med spinnade däck hela dagen.

Trådskaparen kan ju fundera på vilken typ av förare han själv är vilket bör ge bra vägledning.
av Steff 99
apersson850 skrev:OK, om du har provat i verkligheten var det nog nåt fel på den du körde, i så fall.
Jag kan lova att jag har kört mer än en...visserligen var det 15 år sedan minst.. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Honke
Nej jag har ingen blyfot och jag kör inte som en biltjuv men med min D3 automat så får jag ibland lite hjulspinn vid en hastig accelaration, den är grymt känslig för hur man bemöter gaspedalen. Kör jag max accelaration från 0 vilket händer väldigt sällan så visst spinner det lite, inte så värst mycket men tillräckligt för att vara irriterande. Jag har nog samma uppfattning som någon annan här innan skrev, att FWD och över 300Nm lirar inte riktigt bra ihop i alla lägen.

Jag tänker ändå lite att ska man ändå upp i +400000:- så känns det ju som att det är värt att lägga till AWD för 20000:-, men ändå onödigt om man inte behöver det. Synd att den dolda kampanjen inte är kvar på D5 AWD för då hade valet blivit ganska lätt :wink:
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]