Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det finns två ytterligare saker som låter vis rattutslag och det är ex hjullager och sedab naturligtvis drivknutarna men de är även de ganska självmarkerande lagrljudet låter just lager och kan uppträda mer markant vid sväng (men det är ingen regel)
Drivknutar är mer ett ryttmiskt knäppande som är hastighetsberoende och (oftast vid max rattutslag) ett eller en par knäpp per varv
Om kransen är hel och byte av givaren inte ger resultat kan det vara början på samma bekymmer jag har. När min ABS styrbox började ge upp gick ABS in vid svängar, STC blinkade lite då och då och ibland kom felmeddelande upp. Problemen blir bara värre med tiden. Håll tummarna för att det hjälper!
TorparnNilsson skrev:Det är inte knutar eller drivaxlar eller hjullager och sådant tjaffs :P är ju mekaniker på heltid så ja vet ju vad jag pratar om =) Hoppas hinna byta givaren ikväll !
Vet att du kan dina saker men det kan ju vara till hjälp för andra som läser tråden, över 500 "träffar" :D
Hoppas verkligen att det är det som är problemet för att jag vet ju så väl hur skönt det är när man "hittar rätt" med ett knepigt problem.
Att ge goda råd så är belöningen "altruistisk" vilket sogeligt nog ingen vet vad det är, men motsattsen den vet alla nämligen??? skriv det den förste som kan svaret :roll: Jag vet och alla andra vet men ingen vet vad altruism är...Googla and weep
jimDK skrev:osjälviskhet, är bättre känd.
Jag tror att många känner till begreppet och känslan, oavsett om de vet ordet "altruistisk" ;-)
Om vi skall gå riktigt djupet så påstås det inte existera då en "god gärning" fyller givaren med ett välbehag och då belönas den vilket i sig kan vara en självisk :D handling
Man gör gott för att det gör gott, och det är gott nog :-DD
har jag också hørt.
Det finns många "handlingar" som ger välbehag.
är man lite osjälvisk,väljer vi de handlingar som _också_ ger andra välbehag.
Man gör gott för att det gör gott, och det är gott nog
precis :)
blev det bättre efter att du bytt givarn? Har samma problem på min V70N -00 så jag är nyfiken på om du löste ditt oljud?

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]