Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man brukar få felkod på förlågt tryck & även på förhört tryck.

Tittar du inte på din bil, innan du försöker köpa massa saker som nån " dum jävel" på ett forum har skrivit kanska kan vara trasigt.

Skarven vid kränghämmaren är en slang, som sitter på en bit alu rör, alltså ingen O-ring.

SNabbkopplingen sitter utröktes 15cm bort mot moton.
Det kan ju läcka i varenda skarv du har på vägen, vilket är många!

Förslagsvis felsöker du innan du köper massa dyra prylar.
Koppla in en genomskinlig slang närmast huvud pumpen på sugsidan så ser du om du har luft i bränslet när det når pumpen.
Som alltid när man lagar bilar så läser man ut felkoder, för att på så sätt veta var man ska börja leta. Sen gör man masa passande mätningar & tester.

Det är först när man vet vad som är trasigt, som man byter delar.
Att felsöka med dator är inte att läsa felkoder, o sen byta dn del som omnämns i felkoden
Eftersom du skrev att filterhållaren brukar läcka har jag köpt en sådan. Min mekaniker får sedan kolla hur det ser ut och ev byta denna. Kvarstår problemet kommer jag att köra in bilen till Volvo för felsökning. problemet kommer efter upprepade accelerationer. Tror du att det kommer luft i dieseln även vid tomgång?
dieselmagnus skrev:Eftersom du skrev att filterhållaren brukar läcka har jag köpt en sådan. Min mekaniker får sedan kolla hur det ser ut och ev byta denna. Kvarstår problemet kommer jag att köra in bilen till Volvo för felsökning. problemet kommer efter upprepade accelerationer. Tror du att det kommer luft i dieseln även vid tomgång?
det kan komma lite luft även på tomgång, men är nog markant mycke mer under kraftig acceleration. Så det är ju enklast att dra upp den genomskinliga slangen på vindrutan.
Du kan räkna det som normalt om du ser en luftbubbla var tionde sekund. Det kommer inte att kunna störa.

Ibland så är man bra lat, jag monterade[…]

@EbbevonVolvo , Ja du är nog förs ute […]

Vad heter den här kontakten?

Tack för återkopplingen. Det är al[…]

Nej.