- ons 06 apr 2011, 13:32
Jag blev grinig och köpte en ny Subaru i stället. 5.500 mil och 0 verkstadsbesök (exkl service) senare har jag inte ångrat mig, tycker dock fortfarande att V50 är Volvos körgladaste bil (har ej testat S/V60) och skulle kunna tänka mig en ny D4 Classic om priset är rätt.
Tuppen1 skrev:Spekulerar på V50 just nu men inte en käft hos ÅF yppar något om att strax kommer Classic med mer utrustning. DÅLIGT!Min bild är att Volvo centralt inte informerar ÅF särskilt bra. Jag beställde en ny V50 2.0D Business Edition hos lokala handlaren 2008, skrev kontraktet sent en fredag och var nöjd och glad. På måndag ringer säljaren och säger att Volvo slutat sälja Business Edition, sista beställningsdag var fredag och de hade inte hunnit lägga ordern i tid. Volvo vägrade acceptera min beställning, trots att kontraktet var skrivet på fredagen.
Jag blev grinig och köpte en ny Subaru i stället. 5.500 mil och 0 verkstadsbesök (exkl service) senare har jag inte ångrat mig, tycker dock fortfarande att V50 är Volvos körgladaste bil (har ej testat S/V60) och skulle kunna tänka mig en ny D4 Classic om priset är rätt.