Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Maskin och bil i ludvika renoverar för 1500 om du skickar den till dom.
eller så köper du en för 2500, monterar, skickar tillbaka din gamla (oöppnade) och får en femhundring för den

han är trevlig som fan, var till honom å köpte en box förra veckan. rekomenderar honom varmt

sök på blocket. han annonserar ut mycket volvodelar och har även en annons där rubriken lyder något i stil med: " Har du problem med ABS, här är lösningen"
Dalmans skrev:Maskin och bil i ludvika renoverar för 1500 om du skickar den till dom.
eller så köper du en för 2500, monterar, skickar tillbaka din gamla (oöppnade) och får en femhundring för den

han är trevlig som fan, var till honom å köpte en box förra veckan. rekomenderar honom varmt

sök på blocket. han annonserar ut mycket volvodelar och har även en annons där rubriken lyder något i stil med: " Har du problem med ABS, här är lösningen"
Vad hade du för felsymptom då du beslöt dig för att byta styrboxen då? :)

MVH/Nicklas
Dalmans skrev:En abs-lampa som lyste till och från, mer mot slutet. (körde så i nästan ett år)
felkoden sa:

givare, höger bak....
ja just, min lampa lyser också till och från men jag har givare höger fram och där var ett kabelbrott så den hade då rätt iaf... men sist jag körde bilen så lyste inte lampan på 15 mil

jag tror att i mitt fall är det dålig kontakt som ställer till det. var glappt i kontakten till givaren vänster bak bl. a. så jag avvaktar nog med att byta styrbox. det började i samband med att saltet kom ut på vägarna... Jag har då aldrig fått fel på ABS bromsarna någon annan årstid än vintertid.
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]