Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

~Kalle~ skrev:
E 55 AMG skrev:Vilken bil tror du en "Svensson" väljer mellan A och B.betalar helförsäkring volvov70 140hk länsförsäkringar 5500 kr mercedes e55 476hk betalar 6300 kr länsförsäkringar
ps hur går det med vattnet i motorn :wink:
Volvon såklart :-DD

Jag läste förresten igår att mercedes har 30 års rostgaranti om man servar den på märkesverkstad.

/Kalle
Ja läste också detta i Teknikens värld. Men sen kan man fråga sig om det ändå är särksilt lönsamt att år efter år lämna in på MB-verkstad.
det gäller samma för volvo om du har ingen i fylld servic bok från bilia tror du dom åtagar sig alla fel som uppstår
PS VILKEN BILMÄRKE ÅTERKALLAR BILAR DÅ OCH DÅ JAG HAR BARA HÖRT OM ETT
OCH DEM SOM KÖR BENZ TÄNKER INTE PÅ PENGAR UTAN ALLT ANNAT SKÖNHETER EN BIL HAR ATT ERBJUDA OCH BROMS KLOSAR TILL MIN V70 FRAM BAK GÅR PÅ 1700 KR
TILL EN LIKVÄRD BENZ KOSTAR DEM 1100 KR SÅ BLI DU MANIPULERAD ATT VOLVO ÄR SVENSSON BIL :shock:
E 55 AMG skrev: PS VILKEN BILMÄRKE ÅTERKALLAR BILAR DÅ OCH DÅ JAG HAR BARA HÖRT OM ETT
Volvo, Saab, BMW, Audi, ja det är bara att fylla på listan, sen beror är det väl dessutom ärligare att kalla tillbaka och fixa fel på produkten, än att som vissa tillverkare försöker med, mörka och "spela dum". (Ja volvo gjorde även detta med ETM-problemen)
E 55 AMG skrev: BROMS KLOSAR TILL MIN V70 FRAM BAK GÅR PÅ 1700 KR
Jag betalade dock 600:- för en uppsättning fram, och bak lär ju INTE vara dyrare. Så det handlar nog snarare om den lokala naserens påslag...

/L
Jag betalade dock 600:- för en uppsättning fram, och bak lär ju INTE vara dyrare. Så det handlar nog snarare om den lokala naserens påslag...
jag kollade på bila syd vet ej var du köper dina kanske _ _ _ _ _ _ _ _ gods
jag har aldrig hört någon annant bilmärke återkalla så där 400 000 tusen bilar
Senast redigerad av 1 E 55 AMG, redigerad totalt 0 gånger.
Själv har jag haft mercedes, min pappa har mercedes, grannen har mercedes.. INGEN av oss ommer att köpa en mercedes igen pga rosten. Tyvärr så kan grannen inte byta bil då han gör förstor förlust på bilen, så han tvingas köra sin merca som han inte vill ha... Vet tom en verkstadschef på mercedes som tycker kvaliteten är pinsamt låg på vissa mercedes bilar...

Alla bilar har sina för- och nackdelar. Själv har jag provat på lite olika märken, och som det ser ut nu så är volvo mitt favoritmärke. Men alla får ju ha sina åsikter, men att slänga ur sig osanningar gillar jag inte, tappar mitt förtroende för sådana människor.
E 55 AMG skrev:Jag betalade dock 600:- för en uppsättning fram, och bak lär ju INTE vara dyrare. Så det handlar nog snarare om den lokala naserens påslag...
jag kollade på billi syd vet ej var du köper dina kanske _ _ _ _ _ _ _ _ gods
jag har aldrig hört någon annant bilmärke återkalla så där 400 000 tusen bilar
Gällande återkallningar för att rätta till fel på vissa modelserier, så görs detta av alla fabrikanter, inget konstigt med detta.
Sedan så skrivs det i media varje gång Volvo återkallar eftersom det tydligen är extra intressant för svensk press.
Om någon tror att Mercedes inte har drabbats av återkallningar har man nog missat senaste bromsproblemen bla. på E klass.
Läser man lite amerikansk billitteratur så ser man hur mängder med bilar av olika märken sålda i USA återkallas för än det en o andra.
Marbas jag kan köpa din grannes bil kontakta mig.sen på frågan att ni tycker mercedes är så dålig bil kolla bara alla taxi bilar 70 % av bilarna som går som taxi är mercedes.det andra jag har inte konstruerat mercedes eller volvo jag tycker om dem bägge men om vi skall vara realistiska så är benz fortfarande benz och marbas du låter som en ung kille som kollar på mtv har du någon gång set en video klipp med en volvo
volvo i??? desutom ja vi vanliga svenssons har inte råd att köra dom lyxbilarna så vad gör vi om vi inte kan äga dem ja kritisera dem.ok tutta ok köra med våra stylade volvo
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]