Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pliind
Bobafett skrev:Körde för en ca 4 år sedan på en 12-årig kille som sprang rakt ut på en 70 väg. Han stod och väntade på gröngubbe, jag kom i ca 70 på farthållaren, grabbjäveln springer rakt ut och jag hinner veja undan lite så att jag klipper honom med min backspegel i skallen. Körde vid den tiden en Merca ML och den är ju ganska hög. Han far i backen, naturligtvis. Tack och lov blev det bara hjärn(?!)skakning samt en fin fläskläpp. Polisutredningen gick mycket bra för min del då jag höll rätt hastighet samt var nykter och hade försökt att veja. Även vittnen var på min sida. Det som var jäkligt tungt var på det personliga planet. Det är _inte_ kul att köra på en person, speciellt inte ett barn. En klen tröst är att det gick väl juridiskt. Men vad spelar det för roll när killen är ca 5 cm från att ligga under mitt högra framhjul? Det hade inte varit kul med en bil som väger ca 2100kg, det hade ju liksom inte blivit något kvar av honom. Tillråga på allt fick jag betala vagnskadesjävrisken. Det är irriterande :twisted:
:evil: :evil: :evil: Detta hände mig när jag var i 12-års åldern också! kom gåendes hem från skolan på en enkel-riktad väg.. helt plötsligt kommer en sån där merca pick-up och kör mot fel håll.. inte nog med det.. han klipper sin backspegel på min panna :evil: :evil: inte fan stannade gubbjäveln heller! jävla pizzagnagare! vart helt yr i pannan efter det.. men vart inte värre än så som tur va..

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]