grammse skrev:Funk skrev:Bara märket du betalar för!
Det är ju det vi säger om oljan...
/Thomas
Det är vad *pettson *säger.Inte "vi".
Men jag är då helt blåst i skallen för jag tycker om märkes prylar till bil och fritid.
Ingen säger att du är blåst? Jag vill inte heller framställa som att du är det ?
Alla gör dom val dom vill. Säg gärna att du köper olja som är dyr för att du VILL göra det, eller för att just det sättet du har att få tag i den passar dej osv? Det respekterar jag. Det jag inte respekterar är att man tror att man får en så mycket BÄTTRE produkt för pengarna. När man i själva verket TYVÄRR inte får det.
För det är att bli lurad och att lura sej själv i värsta fall
.
Du jämförde med skor, det är rätt intressant?
Här gör vi som så att vi köper inte ett par puma på Intersport för 700 spänn.. För då har jag betalt för ett märke på ett par skitskor. Ett par *bra* puma kostar betydligt mera. Det är ju ett *dyrt fint märke*
Jag köper ett par Joba skor på blåkläder eller andra arbetsklädesföretag som är anpassade för det jag ska göra i dom. Även om det gäller kontor eller rentav ett par gåbortskor (Det finns såna med). Dom kostar även dom 700 spänn.. eller kanske 800 spänn i värsta fall. Men dom behöver jag inte slänga efter 10 månader, dom håller i 3 år..
Ett par Joba är ett ganska okänt märke för allmänheten men jäkligt bra kvalitet. Där får jag just kvalitet för pengarna.

OBS det gäller inte just joba utan i princip alla kläder/skor som görs för yrkesfolk. Tyvärr tror många att just dom butikerna endast säljer skor med stålhätta och spiktrampskydd i. Inte att dom säljer snygga seglarskor, eller lågskor med bra fotform och bra pris/kvalitet.