Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Ingen AC, det är ovanligt och trolig förklaring till priset. Det är trots allt ganska ovanligt med bilar utan AC idag..
Och en väl genomgången bil ger förhoppningsvis ett problemfritt ägande i alla fall den närmaste tiden, sedan får du helt enkelt veva ner rutorna när (om) det blir varmt igen...

/Thomas
Användarvisningsbild
av uno83
1.6-motorn är väl ingen höjdare och inte direkt eftertraktad heller...
Användarvisningsbild
av Jensen
Funk skrev:
På mina 6 senaste bilaffärer har jag fått ner priset eller medskickat grejor till ett värde av runt 3-5%. T.ex nya vinterhjul, 5000 i bensin, ny CD, GPS eller liknande, det verkar betydligt enklare än att få ner priset..
Vet du varför du får med grejer istället för att få ner priset??
Om man som säljare prutar på priset så får man inte något extra för det, däremot om kunden "köper till" tillbehör så får man provision för det, självklart vill man då som säljare inte bara pruta, utan måste man pruta så ser man ju till att man "prutar" på tillbehör istället.
Användarvisningsbild
av Funk
Kod: Markera allt
Vet du varför du får med grejer istället för att få ner priset?? 
Japp, jag vet och du har så rätt, men jag skrev nog något otydligt. Jag har alltså aldrig prutat på tillbehör eller dylikt utan fått dem gratis istället för/ihop med rena rabatter på bilpriset.

När jag jobbade som säljare i en annan brasch, så hade vi på företaget som filosofi att låta kunden pruta en smula tills han "var nöjd" ,inom normala ramar såklart, och sedan när affären avklarats alltid skicka någon extra bonus eller gåva.

Det är lite som IKEA, köpet av skinnsoffan sved en del i plånboken, och det var trångt och jävligt i varuhuset, men den billiga korven efteråt hjälpte upp humöret en smula.. :wink:
av Stefan85
uno83 skrev:1.6-motorn är väl ingen höjdare och inte direkt eftertraktad heller...
Kanske, kanske inte.
Jag köpte min bil till att ta mig från punk A till B på ett pålitligt sätt.
Då bilen var välvårdad, nyservad och jag fick lite service därtill så körde jag på den.
Jag vill ta mig fram på ett laglydigt sätt, inte i 210 mitt i stan som man har sett ettpar utvecklade individer.

Med dethär uttalandet vill jag INTE ge mig på alla som har turbo i bilen!

Visst, lite mer kraft kanske inte skulle ha skadat, då det nästan är lite trafikfarligt med så "slö" bil, men jag är nöjd med mitt köp.
Användarvisningsbild
av uno83
Jag menade inte att klanka ner på din bil. Men eftersom den är mindre eftertraktad p.g.a den lilla motorn så blir det ju lägre pris.
av TomZaj
Tänkte på en sak..... finns ju en jäkla massa bilfirmor som säljer Volvo... man är ju inte tvungen o köpa bilen hos en viss bilfirma.
Tänk om alla bilfirmor hade samma prissättning oavsett kvaliten på bilarna... tur att det skiljer i pris så man kan leta bil på nätet och se vad det är för utrustning m.m :wink:

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]