Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

din mek, är det den där inkompetenta ac firman du nämner i början?
detta fel du har säter inte felkoder. men man behöver inte ha jobbar med ac specielt mnga timmar i sitt liv för att lösa detta problem !!!

1 man kollar om kompressorn går, i ditt fall fattar jag det som den gör det.
2 man kollar om rören blir kalla, i ditt falla fattar jag det som dom blir kalla (jag antar att dom är idiotkalla / helt frostiga)
då är det ju alla gånger massor med gas o kompressorn jobbar på för brinade livet.

---------------------------------------

fär det så himla farligt o fråga hur nån kan få försig att svara i en extremt gammal tråd?
jag själv har besökt många forum, ofta halkar man in på ett forum för att söka information, men ibland är det skoj att ge information, lite soligt att hjälpa folk !

om man nu gör sitt första inlägg i ett forum, o är där för att hjälla folk (det är tillomed samma dag man registrerat sig)
så käns det aningen udda att välja att hjälpa nån i en 1,5 gamal tråd. det normala hade ju varit att hjälpa nån eller några i de trådar som bara är nån dag gammla. (jag säger inte att det är fel, vilket ni verkar tro !)

vart bara nyfiken på varför, o jag ser inget fel i att fråga!
Hej!
Jag kan väl besvara Carman så här, varför har ni gamla trådar? Kan det vara för att hjälpa varandra hmm....
Det hjälpte mig iallafall. Ja du Carman hur kunde jag hitta en gammal tråd kan det vara så att jag hade problem och sökte på forumet som besökare. Sen kan jag väl tänka mig att kritisera lite själv. Varför i h-e försöker man trycka ner en ny person i skorna som uppenbarligen bara ville dela med sig av det lilla jag kan efter att ha haft 55 bilar därav 15 volvo bilar. Du kanske är rädd för konkurens? Är du en sån där wesserbisser eller? :-O)
För övrigt kan jag säga att luftflödet funkar ypperligt nu när jag bytt evaporatortempgivaren. Jag får tacka för tipset det hjälpte mig väldigt mycket. Jag återkommer med bilder.

mvh/Janne
Här har du originaltråden som hjälpte mig:
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=9901
Det var inte så svårt att byta den, men jag fick lägga mig platt på rygg på golvet för att nå upp. Lite lirkande för att få ut givaren som sitter ovanför gaspedalen, mot passagerarsidan till. Köp en ny så ser du hur den ser ut, det är lättast!
JanneK skrev:Hej!
Jag kan väl besvara Carman så här, varför har ni gamla trådar? Kan det vara för att hjälpa varandra hmm....
Det hjälpte mig iallafall. Ja du Carman hur kunde jag hitta en gammal tråd kan det vara så att jag hade problem och sökte på forumet som besökare. Sen kan jag väl tänka mig att kritisera lite själv. Varför i h-e försöker man trycka ner en ny person i skorna som uppenbarligen bara ville dela med sig av det lilla jag kan efter att ha haft 55 bilar därav 15 volvo bilar. Du kanske är rädd för konkurens? Är du en sån där wesserbisser eller? :-O)
För övrigt kan jag säga att luftflödet funkar ypperligt nu när jag bytt evaporatortempgivaren. Jag får tacka för tipset det hjälpte mig väldigt mycket. Jag återkommer med bilder.

mvh/Janne
Jag vet inte vilken skola du gått i, men ett frågetecken betyder att man undrar något ! det är inte en figur som försöker trycka ned nån i skona !!!
läs mitt inlägg igen, o fundera på on du inte över reagerade!
Motörhead skrev:Här har du originaltråden som hjälpte mig:
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=9901
Det var inte så svårt att byta den, men jag fick lägga mig platt på rygg på golvet för att nå upp. Lite lirkande för att få ut givaren som sitter ovanför gaspedalen, mot passagerarsidan till. Köp en ny så ser du hur den ser ut, det är lättast!
Tackar Motörhead !

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]