Om man är seriös och tror på sin uppfinning så startar man väl inte web och pyramidmarketing. På så sätt blir det ju fel från första början, det kan vilken idiot som helst förstå. Då istället övertygar man väl bland annat trovärdiga miljöorganisationer att sponsra och förespråka sin bensinmedicin o.s.v
Men jag hoppas att pillret inte är någon bluff, utan att du har rätt bdp003
Då kommer jag gärna att skämmas och säga att du hade rätt och jag hade fel.
Tills dess väntar jag tills det "känns rätt".
Nä, jag har inte helljuset på. Min svärmor sitter i baksätet.
Inte vill jag du eller någon Brezzz skall skämmas eller känna sig dum
Detta är INGEN prestigetävling, inte för mig i allafall.
Jag är bara nöjd att få igång en SERIÖS diskussion om detta,
och likande katalytiska hjälpmedel.
Före febr. 07 visste jag inget = 0 = nada om detta eller andra bränsletillägg.
Jag testade BARA därför att jag personligen väl kände personen som rekommenderade den.
Hade jag inget märkt efter första tankningen eller kunnat notera bättre MPG (miles per gallon) skall väl vara som MPL=MilPerLiter, så hade jag tackat för förtroendet och slutat använda det. Och fortsatt min vänskap med Johann.
NU var verkligheten annorlunda FÖR MIG.
Mycket och dramatiskt annorlunda.
Jag märkte (inget önsketänkande) rejält kraftigare accelaration och mindre gaspådrag för samma hastighet, direkt efter första tankningen (dvs. nästa dags morgon, 20 min för att kapseln löser sig) Detta var ju helt subjektivt, men så kraftfullt att både min hustru och jag noterade och talade om det.
Efter mina dokumenterade siffror behövde jag något medel att föra ut budskapet till min närmaste omgivning.
En vän simlärare här i Kyrkslätt prövade och sade att hans bil nu gick på tomgång och lägsta växel i 80km/h (minns inte vad den gick innan men en direkt OBJEKTIVT läsbart resultat på hast. mätaren. tydligen)
Därför och enbart därför gjorde jag den ngt primitiva websidan.
En sida med dom länkar jag kunde referera till i mina mail och kontakter.
Så var det med det.
Jag har läst samma historia om och om igen hur MYCKET skeptiska personer testat och blivit positivt överraskade.
Så om inte jag berättat detta på detta fina forum, så hade ngn annan gjort det för eller senare.
Vi är mitt i en process där detta och andra liknande medel sprider sig som en gräsbrand.
Vänta och se om ni känner för det...men 100:- + /per tankning är 100:-+
Som att betala 20:- för att få en hundring tillbaka...säg ngn annan produkt som gör detta...kanske aktier långsiktigt
Visst skall vi vara skeptiska mot netw marketing och amer. affärsmetoder...jag är
MEN produkterna behöver ju inte vara dåliga för att metoderna kan ifrågasättas.
Som ngn kommenterade detta går ju bara ut på att man skall köpa på sig ett lager och sedan bli sittande med det utan avsättning.
SÅ ÄR DET INTE!
Jag säger jag kan sponsra gratis test, mot en ärlig resultatkommentar i detta forum om resultatet.
Att köpa prod. kostar ca. 20:- x 10 st + frakt
Thats it...inget lager som måste säljas.
10 kapslar går väl åt på ca. 1/2 år egen förbrukning.
= 1000:- mer kvar i plånboken!
Så var det med det!
Brezzz:
>"Om man är seriös och tror på sin uppfinning så startar man väl inte web och pyramidmarketing. På så sätt blir det ju fel från första början, ... Då istället övertygar man väl bland annat trovärdiga miljöorganisationer att sponsra och förespråka sin bensinmedicin o.s.v"
Jag tror att pyramidmarketing ger betydligt mer än en stor lev. kedja som skall betalas + som jag sa en bra produkt i en butiks hylla, blir bara en annan bra produkt bland många andra bra produkter.
Denna produkt är EXTREMT bra.
Man får både mer effekt, mindra slitage, mindre utsläpp och pengarna tillbaka x 5. Vilken annan produkt gör detta ???
Detta skapar den ärliga entusiasm som netw. marketing bygger på.
Tack Adde för dina ursäkter och att jag inte blir utslängd och avklippt.
(skall ngt tas bort så är det väl länkarna till min hemsida)
Debatten är ju intressant i sig!
Jag har inte sålt en enda kapsel via dessa diskussioner, så avsikten är snarare att få gå till BOTTEN med sanningen om detta, än att göra framtida klipp. Man har ju alltid friheten att köpa via ngn annan än mig
Jag uppskattar all saklig kritik, ex marknadföringen som kan ifrågasättas,
men som grundaren Randy sa i en intervju, ingen köper en produkt som står på hyllan och samlar damm! Network marketing har sina fördelar i att som ringarna på vattnet entusiastiskt sprids BRA produkter. Dåliga får ett kort gästspel...därefter till sophögen med dom.
Se intervjun på YOUTUBE:
Gå in i Biltema/macken eller annan välsorterad Bilbutik, där står redan flaska efter flaska med bränsle-hjälpmedel och samlar damm.
Detta betyder inte att ALLT LIKNANDE är och förblir för evigt värdelöst.
Om vi avvisar allt så stängs ju dörren för all framtida utveckling!
Seriös tesning av ALLA nya produkter är rätt medicin.
den testningen finns och pågår...den har inte kommit till Sverige (för MPG) ännu tydligen.
Garanterat kommer den när intresset stiger...
Jag rekommenderar alla att NOGA lyssna på denna ljudfil,
som expertkommenterar hur och varför detta fungerar.
Lägg i två kapslar i nästa tankning och jämför på en raksträcka ni innan noga låtit bilen gå på tomgång (om den nu går på tomgång) Min 740 stannar (troligen av säk. skäl)
när jag slutar gasa.
Min vän simläraren har tydligen en annan äldre (med högre tomgång) typ av bil (ej Volvo).
Någon Volvo kunnig i forumet som kan lägga upp en lämpligt OBJEKTIVT Volvo test-scenario!
Mvh /B
Senast redigerad av 1 bdp003, redigerad totalt 0 gånger.
Första ggn jag ser detta.
Bra för mig och alla att se, (om det verkligen är problem)
Jag kan bara säga VAD JAG VET.
Jag har använt detta sedan febr i år, det fungerar och jag har aldrig råkat ut för
"vapor lock". Att bilen stannar av sig själv.
Vi är nu 4 st. som regelbundet testar detta här i min närhet.
Jag kan LOVA dig och alla att jag omedelbart slutar, om ngn av oss 4 upplever liknande problem.
Nätet är istället fullt av positiva MPG rapporter, av folk som använder och använt MPG I FLERA ÅR...varför inte fullt av "vapor-lock" warnings om detta vore standard-fallet?
Mvh /B, som med stort intresse följer fortsatta debatten.
Problemet med denna och andra produkter som hävdar sin förträfflighet är nog trots allt trovärdigheten. Vi har under ett antal år sett produkter som lovar mer en vad de håller och trovärdigheten sjunker för varje försök. Detta gör ju naturligtvis att även en bra produkt sköljs med i "promiseware" floden, tyvärr.
Dessutom är produkten Amerikansk vilket inte gör den mer trovärdig. Vi har en tendens att ha större tillit till Tyska eller andra Europeiska produkter.
Sen tror jag att även om många är sugna på att testa så krävs det ett visst mod att stoppa piller i tanken på den nya 400kkr bilen, instruktions böcker och dekaler varnar för olje och bensintillsatser, garantier och försäkringar slutar att gälla etc..
- Johan
850GLT -92, S60 2.4 -01, S60 2.4T -02,
S80N 3.2 -07 , den sämsta bil jag har haft, återköpt.. tack för det.
V50 T5 Summum -09 6M, växellåda bytt och bytt igen…
V40 D4 R-design -13
intressant. men denna är enligt mej inte pålitligt. ett enda fall, samma gubbe som gjort alla inläggen+ att han uttrycker sig aggresivt och t.o.m. erbjuder hjälp till andra som vill sätta dit FFI. jag tror inte att denna snubbe har rent mjöl i påsen, den som sålde pillret kanske va otrogen med hans fru, vad vet jag :roll:
jag litar iaf fortfarande inte på pillret förrän ordentliga tester utförts av någon organisation/företag som jag litar på. det är inte så himla svårt, varför går FFI inte till teknikens värld eller nåt sånt? om deras produkt nu är så bra som dom påstår så skulle teknikens värld älska att fyllla några sidor med ett reportage om det, och det skulle ffi tjäna på (om de itne har något att dölja vill säga)
Det är nog det allmänna omdömet att dessa värdelösa ???
tillsatser lovar runt men håller tunt.
MEN nu är det ju så att vi är flera... MÅNGA... flera 10000 och alltfler som testat OCH funnit att MPGC HÅLLER vad det lovar.
Denna gången HÅLLER DET....ÄNTLIGEN!
FFI:s officiella löfte är 7 - 14 % säg då 10% i snitt.
Detta är ändå mycket pengar i det långa loppet.
Räkna själv med denna excellsnurra jag plockade ihop,
där ni kan testa olika % scenarior och tankningar:
En taxi som tankar 5-8 ggr/vecka SPARAR 40000-60000 SEK/ÅR!!!
Jag roade mig med att räkna samman ALLA vittnesbörd jag hittade på nätet,
och genomsnittet hamnade på 22,...ngt % (ca50st)
Detta är ju inte vetensk. siffror men jag kan med underlaget på ca. 50 personer visar tydligt att betydligt fler hade över 20% än under.
Varför lovar då FFI BARA (?) 7-14%
Det är väl just för att inte riskera blandas samman med dom som lovar mer än dom håller.
Dom flesta (inkl. mig själv) får över 20% därför vi har bilar som är några år gamla (min 18 år), och får 10% utlovad effekt + dessutom den rensning av cylinderväggarna som automatiskt sker genom den kraftfullare förbränningen. Sotet bränns bort helt enkelt. högre temp. och tryck!
Jag gissar en sprillans ny Volvo ger ca. 10-15% (max)
Med mer effekt + mindre utsläpp + mindre bränslekostnader så är detta ändå totalt ett STORT LYFT (tycker jag).
Jag har full förståelse att ingen med 400kkr Volvo överhuvud taget vill lägga ngt annat än ren bensin/diesel i bilen
Men det hela handlar om tid och tålamod.
Testa med den gamla gräsklipparen...se att den fungerar hela sommaren går bättre och billigare än någonsin...gå vidare med ngn äldre bil, gocart eller moppe, MC...osv...
efter något/några år är du kanske? framme vid din nya Volvo eftersom allt du testat på går fortfarande och bättre än någonsin! Varför skulle då din fina Volvo Ottomotor bete sig annorlunda
Min vän i Österrike Lilliane, kommenterade den neg. artikeln så här:
Hello Bengt!
I know this story from the beginning – it’s the only story I ever read in the Internet ... But as it was told, the issues that Glenn had with FFU have been resolved to the complete satisfaction of Glenn. In Austria there was nothing similar to hear, also in the other countries I didn’t hear or read about anything ...
Best wishes
Lilliane
Ändå tycker jag det är mycket bra att ALLT byk tvättas här i forumet!
Tack JK24T.
Hittar du mer så fram med det i ljuset bara!
Tack för tipset fribbe_740.
Jag skall maila Teknikens Värld, så får vi se om dom anser det värt en utvärdering.
Jag upprepar igen DET FINNS EN SERIÖS BÄNKMOTORTEST av MPGCaps.
Resultatet är en 14Mb pdf fil, som jag inte kan få in på websidan.
Maila mig fribbe_740, så får du (och alla som vill en kopia)