Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Volvo740_GLT skrev:Hej

Har för mig att det ska sitta några jordpunkter innanför varseljusen.
Monterad på insidan av skärmen.

Lycka till. :)
Dessa jordpunkter har inget med startmotorns funktion att göra...
av micke74
har varit iväg och fixat lite idag.
vi kom fram till att mellan tändningslåset och ett kontaktstycke som sitter vid vänster skärm ( i höjd med där kärlet för servo-oljan sitter) är det något som inte stämmer.
troligtvis något larm el liknande som spökar.
fick dra en ny "temporär" kabel mellan tändningslåset och startmotorn...
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Aha, den tanken slog mig aldrig...att bilen hade larm och imobilaizer (startspärr). Dessa system är skitbra...när dom funkar, men kan väcka hornen i en när det strular!
av micke74
det knepiga var att sladden i tändningslåset var rosa, men blå/grön ute i motorrummet. och vi hade inte en suck att se var dom hade skarvat nånstans...så det fick bli en specialare istället..=)
Användarvisningsbild
av Jocke S.
micke74 skrev:det knepiga var att sladden i tändningslåset var rosa, men blå/grön ute i motorrummet. och vi hade inte en suck att se var dom hade skarvat nånstans...så det fick bli en specialare istället..=)
Ja, men nu slipper du en massa skarvar istället...

Hur funkar bilen efter denna "specialare"?
av micke74
Jocke S. skrev:
micke74 skrev:det knepiga var att sladden i tändningslåset var rosa, men blå/grön ute i motorrummet. och vi hade inte en suck att se var dom hade skarvat nånstans...så det fick bli en specialare istället..=)
Ja, men nu slipper du en massa skarvar istället...

Hur funkar bilen efter denna "specialare"?
nu har jag inte gjort så många starter med den ännu, men dom få jag gjorde igår så gick tände den till direkt...=)

Jag kom precis 6.2mil. Blandad körning, 4 per[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på bå[…]

Du har soppa och pumparna går. Men har du br[…]

En ganska vanlig 245:as liv

En lång tid senare kommer bilderna frå[…]