-  tor 01 feb 2018, 07:10
					 #1229785
						        
										
										
					
					
							Större delen av laddningen sker med långsam laddning under natten. För många i stan blir det på sånna stolpar.
Det är stor skillnad på olika laddplatser. Det man främst sätter upp i Stockholm och andra städer är för att folk ska kunna ladda när dom är parkerade. Alltså t.ex där dom bor... Hemmaladdning....
Sen kommer det en och annan snabbladdare också. Men det behövs inte fler sånna än det finns bensinpumpar om de blir så snabba som bilbolagen lovat framöver. (150-300kw)
					
										
					  															  										 
					 
					 Det är stor skillnad på olika laddplatser. Det man främst sätter upp i Stockholm och andra städer är för att folk ska kunna ladda när dom är parkerade. Alltså t.ex där dom bor... Hemmaladdning....
Sen kommer det en och annan snabbladdare också. Men det behövs inte fler sånna än det finns bensinpumpar om de blir så snabba som bilbolagen lovat framöver. (150-300kw)
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
					  					                Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
 Och detta är inget unikt för Jönköping utan att många kommuner vill minska massbilismen oavsett drivmedel för bilar tar för stor plats i staden. I Stockholm är man inne på att ta bort möjligheten till boendeparken för de som flyttar till nybyggda bostäder, parkeringen ska vara på tomtmarken inte på gatan.
 - By Hellmaaaan