Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Vid 12000 mil kan däcken lika gärna vara bytta som utslitna en gång till. Byta bromsbelägg är inte dyrt. Den enda reparation jag haft mellan 12000 och 20000 mil är ett hjullager.
Försäkringen ökar några tusen per år när vagnskadegarantin upphör att gälla.
Även om XC70 i Classicutförande var prisvärd jämfört med några år tidigare, så är det ingen tvekan om att det är fortfarande en stor skillnad på vad det kostar att köpa nytt eller några år begagnat. Allt annat är ett utslag av att man vill ha ett bekymmersfritt bilägande (vadå, jag har ju garanti) eller att man gärna vill övertyga sig själv om att det är bäst med en ny bil.

Visst är det roligt att få bestämma färgen på bilen ibland. Jag har själv köpt nytt flera gånger. Men jag inbillar mig inte att det är ungefär samma kostnad som att köpa begagnad bil.
av Verdi
Jag har inte sagt att det blir billigare men för mig är det mer prisvärt ändå. Så mycket skiljer det inte. Vore skillnad om jag betalat 560 tkr men nu fick jag min Sport Classic för 379' inklusive navi, gratis VOC i tre år, taklucka, dragkrok, metallic, blis osv osv. Den fyllde ett år den 31 augusti. Perfekt familjebil. Lagom oöm.
Användarvisningsbild
av Derank
Det är ju bara ta en titt på priserna på beggat, så blir valet enkelt.
av Antebb
Fick offert på en av de sista lagerbilarna xc70 d4 momentum för 343.000 saknar dock läder (krav från regeringen pga katter och hår....). Att komma ner 100.000 innebär ungefär en tre år gamal bil och 10.000 mil är det rimligt?
av Verdi
Nej, det är inte rimligt. Skiljer det så "lite" så är en ny ett mycket bättre köp. Finns det ingen Summum eller Sport tillgänglig på lager?
Användarvisningsbild
av apersson850
Finns mycket bil kvar i en sån. Jag tycker Zlatan för en gångs skull gör något bra (förutom att spela boll, för det har han alltid varit bra på). Jag har ju redan köpt min bil, så nu hjälper han till att hålla uppe värdet på den.

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]