Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

LOB skrev:
DayDreamer skrev:Vet inte om bilden hjälper dig något med vart den sista skruven ska vara. Fick du förresten rent kanalen till vevhusventilationen?
Bild
Var sitter kanalen til vevhusventialtionen? Nr på sprängskissen?
kanelen.jpg
kanelen.jpg (130.04 KiB) Visad 177 gånger
70% säker :D
av LOB
DayDreamer skrev:Ja det är nog den kanalen skulle jag tro :)
Den rensade jag inte... Kan dock inte komma i håg att jag såg någon kocks i oljetråget där. Är det i bocket eller tråget det brukar täta sig? Min motor har gått 12000 mil med oljebyten var 800. mil så mitt spräckta oljetråg var helt utan kocks (pickupen var helt blank). Det nya oljetråget fick bada i bensin och avfettning i ngn timma men blev inte lika rent som det gamla....
LOB skrev:
DayDreamer skrev:Ja det är nog den kanalen skulle jag tro :)
Den rensade jag inte... Kan dock inte komma i håg att jag såg någon kocks i oljetråget där. Är det i bocket eller tråget det brukar täta sig? Min motor har gått 12000 mil med oljebyten var 800. mil så mitt spräckta oljetråg var helt utan kocks (pickupen var helt blank). Det nya oljetråget fick bada i bensin och avfettning i ngn timma men blev inte lika rent som det gamla....
Det är kanalen till vevhusventilationen som sitter under insuget och går genom motorn ner till tråget som brukar bli tät. Då brukar det ryka ur oljestickan, och mitt avgasrör blev svart i mynningen.. Låter inte som något problem din bil har?

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]

Är väl ingen adaptiv farthållare[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]