börne skrev:
Bullshit... Har som sagt aldrig använt klet utan det ska bara vara rent, aldrig haft problem att få av hjulen. En lätt smäll med näven längst upp så lossar det.
Lätt smäll med näven :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nä, Djävlar vad det kan sitta. Jag fick köra med att släppa bilen i golvet med domkraften, sparka med stålhätta, banka med slägga, bända med spett, pressa med planka, köra runt med bilen, gas o bromsa o svänga med bultarna halvt utskruvade för att få fälgarna att släppa från navet. Het bizzart sjukt vad det kan fastna.
Efter den övning tar jag alltid på lite rostskydd för det var ingen kul övning kan jag intyga.
NilsO skrev:
På samma sida kan man bland annat läsa att "Kväve i däcken håller trycket", en myt som avfärdats ett otal gånger. Så det är väl frågan om den som skrivit texten har så mycket mer på fötterna än oss som spekulerar här.
Precis, om nu syret försvinner snabbt så blir ju bara kvävet kvar av sig själv i däcket då luften består av 78% kväve, Bara att efterfylla lite luft och vips så är det bara kväve i däcket helt av sig själv, helt gratis.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.