Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av alan
rid54 skrev:
alan skrev:
rid54 skrev:Is = H2O i fast form, dvs om det finns fukt i gasen (oavsett sammansättning) så kan det bli lite iskristaller. Ingen lär ju märka om det blir rimfrost inuti ett däck, så den frågan käns lite som den kan negligeras. Detta med planerat läckage i flygplansdäck måste jag kolla, men det låter inte rimligt. Kul att sätta ned en jumbojet med soggiga däck...
Anledningen är att man är rädd att det skall bli luft fickor kring kordlagren då trycket är väldigt högt i däcken. Så man dränerar ur luften så det brukar vara massa gula prickar på sidorna och i dom prickarna sitter det ett litet hål i. Så nästa gång du kommer i närheten av ett däck som suttit på ett flygplan kan du kolla.
OK, jag förstår problematiken, men är det så att dessa däck har ett tätt "innerskinn", så att säga och man dränerar det som eventuellt läcker ut och kan lägga sig mellan kordlagren?
Nja det är uppbyggt som ett bildäck fast med fler kordlager. med då allt gummi läcker luft så måste man dränera luften som fastnar mellan kordlagren. Då däcken är högre och däcken större. så ett däck läcker ca 2% dag. Så lite smyg punka... :roll:

http://wilkersonaircrafttires.com/pressure.html

lite info,

Ena stunden vill du ha mekanisk öppning av s[…]

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]