Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

börne skrev:
fredrikwt skrev:Vi köpte till vår tidigare X1 från bilmattor-online, köpte den mattan av mellankvalite. Upplevde både kvalité och passform som mkt bra,jämfört med vanliga textilmattorn från BMW och Volvo så upplevde jag dessa som rejälare och av bättre kvalitet.
Dom TS visar bild på är ju köpta där, inget illa menat till TS nu men dom ser ju inte allt för roliga ut med slitskyddet & taskig färgmatchning. Nu vet jag inget om hur BMW's mattor är, men Volvo har två olika kvaliteter & std är trist medans deras premium matta är riktigt tjock & rejäl. Nu kan jag inte säga nåt ang kvalitet då jag la i dom igår, men det känns verkligen som att det är kvalitetsmattor & dom ser tusen gr bättre ut än mattorna från bilmattor-online. Men du skriver bara ang kvalitet & passform, du kanske struntar i hur det ser ut vilket inte jag gör.
Nja hade jag inte varit intresserad av hur det ser ut hade jag kört Hyundai eller Opel :wink:
Företaget det är köpt av säljer ju ett antal olika varianter och färger, inte modellanpassat färgmässigt för någon, och färg väljer man själv vilket TS har gjort... Så att det inte färgmatchade eller är bad taste vad gäller färgkombinering kan ju knappast företaget lastas för. Jag hade svart inredning och valde utseende därefter - less is more som så ofta. Ska se om jag hittar någon bild.
Okej då har jag fått min beställning av holländska mattor i super-velour kvalla :) Det står VOLVO på fästknapparna :wink:
IMG_0201.JPG
IMG_0201.JPG (577.57 KiB) Visad 445 gånger
IMG_0203.JPG
IMG_0203.JPG (625.13 KiB) Visad 437 gånger
Jag mejlade till dom ifall jag kunde få mattorna utan den fula hälförstärkningen, men fick inget svar på det. :roll: Mattorna kom utan den :D Men hade jag vetat det hade jag beställt med silvriga sömmar på kanterna hade varit ännu snyggare :-)-)

/Kalle
Det var snyggare utan förstärkningen.
Synd bara att dem inte bekräftar via mejl.
Håller inte med om premiummattorna. Ser ut som någon har flått ett får och slängt in i bilen. Alldeles för "långhåriga" för att passa i modern bil.
En kollega är sugen på lite mer "riktiga" mattor, men som vanligt får det inte kosta för mycket.

Ni som har dessa, hur står de sig efter en säsong? Kanske har rent av någon här haft de hela vintern och kan rapportera :wink:

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]