- sön 21 dec 2014, 10:49
Båda blev, med Polestar, mycket trevligare att köra.
EjS skrev:Jag håller med, jag upplevde samma sak med både min tidigare XC70 och nuvarande Xc60, båda med D5.5cylindrar skrev:Jag har nu kört min nya XC70 D5 AWD Aut -15 Sport Edition i ca 2 månader. I en "normal" bil hade jag nog uppskattat en högre effekt och framför allt det extra vridet. Dock tycker jag att biltypen XC70 inte alls uppmanar till snabba accelerationer 0-100. Jag gillar dieselkraft mest beroende på det höga vridet på låga varv. Dock i min XC70 upplever jag mest vibrationer och "skrammel" vid varvtal mellan 1000-2000 rpms. Jag kommer inte uppgradera med Polestar och ångrar tom att jag inte valde D4 istället för D5. Då kanske man hade sluppit en del av dessa vibrationer.Har du testad en Polestar bil?
När jag uppgraderade min xc70 d5 tyckte jag att jag fick en helt ny bil.
Iom Polestar ger bottenvrid blir körningen än mer obesvärad. Det tycker passar riktigt bra ihop med en mjuk tung bil att den inte ska varva så mycket.
Tidigare växlade bilen mycket när man skulle göra omkörning, åka ut ur rondeller osv. Med Polestar stannar den bara i växlen och drar.
Båda blev, med Polestar, mycket trevligare att köra.

- By XRay89