- mån 03 nov 2014, 14:45
#914234
Rid54
Precis min erfarenhet med att en vanlig automat med konverter och planetväxlar håller mycket bra om man byter oljan ibland.
Men dessa nya lådor med dubbelkoplingar och robotväxling m.m. kan bli riktiga kall duschar när dom inte fungerar. På lätta transportbilar ganska vanligt med strul på ett eller annat sätt som är ekonomisk katastrof.
Gillar ni ej slirande vanlig automat testa Mercedes deras momentomvandlare brukar vara ställda med mycket litet slir speciellt på sprinter bilarna där man tror det ska bli motorstop ibland i sakta fart i uppförsbacke och den får för sig att växla upp och hela bilen rister. Snacka om lite slir det är i dom.
Min 04 XC tycker jag blivit mycket bättre på slirigheten efter ett antal oljebyten i lådan och nya programvaran. Mot hur den var när jag köpte den då var den bedrövligt slirig.
Precis min erfarenhet med att en vanlig automat med konverter och planetväxlar håller mycket bra om man byter oljan ibland.
Men dessa nya lådor med dubbelkoplingar och robotväxling m.m. kan bli riktiga kall duschar när dom inte fungerar. På lätta transportbilar ganska vanligt med strul på ett eller annat sätt som är ekonomisk katastrof.
Gillar ni ej slirande vanlig automat testa Mercedes deras momentomvandlare brukar vara ställda med mycket litet slir speciellt på sprinter bilarna där man tror det ska bli motorstop ibland i sakta fart i uppförsbacke och den får för sig att växla upp och hela bilen rister. Snacka om lite slir det är i dom.
Min 04 XC tycker jag blivit mycket bättre på slirigheten efter ett antal oljebyten i lådan och nya programvaran. Mot hur den var när jag köpte den då var den bedrövligt slirig.