Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Rumpnisse
Det är inte vad jag läst på andra ställen. Men magkänslan säger att det är sant det ni skriver.
Kikar nu runt efter något som känns rätt. Funderar på caprice (haft förr). eller någon audi.. eller liten golf...
jag vet inte, tappat gnistan. får spana på allt nytt i 10tusen klassen på blocket tills det pirrartill.
Såg en crewcab som pirrade men dramatiskt fördyr på alla vis.
taksänkta amazonen med b20 vore fräck iofs - tror ni 30+ åriga damer imponeras på detta? hehe
av VolvoÄgarn
crumpets skrev:Otrevlig dryghet nummer X från VolvoÄgarn raderad. Nästa gång kommer min röst hamna på ban för din del.
Nu får du gärna berätta vad jag gjorde för fel? Åsiktsfrihet råder i Sverige vad jag vet fortfarande (men ibland undrar man) och det jag skrev är väl inget som skulle kunna bryta mot någon regel vad jag läst och sett?
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag skrev ingenstans att du brutit mot reglerna och ingenstans att du inte får tycka som du tycker. Men din sort reagerar alltid med gråt och tandagnisslan över deras nertrampade rättigheter så fort de inte får skriva otrevligheter åt höger och vänster. Det är min personliga åsikt som användare att såna som du inte tillför något utan bara försämrar stämningen på forumet.
av VolvoÄgarn
Så länge jag inte bryter mot några regler får jag väl skriva ut mina åsikter utan att behöva råka ut för en ban? Att du inte tål att jag inte skriver som man "ska" får väl stå för dig men jag anser inte att jag gjorde något fel i mitt inlägg och jag kan då inte förstå varför du bara tar bort det hur som helst, kanske vet du innerst inne att det jag skrev innehåller en stor del sanning och att du blev trampad på en tå? Hur mycket drar din V40? Att så stora och gamla bilar från 90-talet som 945 och 850/V70 är drar 1 liter mil tycker inte jag är speciellt mycket, om man anser att det är mycket så är det nog bättre att man väljer andra färdsätt som tex cykel eller åka lokalbuss. Eller varför inte köpa en helt ny bil för flera hundra tusen som de flesta gör idag och "spara" in sina pengar på så sätt....

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däck […]

I mitt fall är datamängden inget bekymme[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]