- ons 02 mar 2016, 16:52
Bild över platsen ur bilens synvinkel. Den gröna bussen befinner sig på samma plats som på Joels bild.

Med det sagt att det så klart inte måste ha varit bilens fel i just detta fall (Även om det brukar vara det på denna plats)...
joel80 skrev:Jag blev "typ" vittne till en olycka i centrala Uppsala idag. Kollade dock åt annat håll precis när det small men stod bara 20 meter ifrån. (Som gående vid övergångsstället..)Ajdå, där kör jag förbi varje dag. Bussen har grön pil i alla fall när den svänger, och då har mötande bilister rött. Det trafikljuset för bilisterna är dock kanske inte det tydligaste för mindre uppmärksamma bilister, och jag ser ganska ofta bilar köra rakt igenom korsningen i god fart mot rött.
Bussen svängde vänster och skulle väl lämnat företräde gissar jag, ev kom bilen lite snabbt och busschaffisen såg den för sent då den andra filen stod rätt stilla.. Inga jätteskador, men det small rätt högt.
Bild över platsen ur bilens synvinkel. Den gröna bussen befinner sig på samma plats som på Joels bild.

Med det sagt att det så klart inte måste ha varit bilens fel i just detta fall (Även om det brukar vara det på denna plats)...
Tidigare:
'18 S60 D4 Classic R-design
'12 S40 D2 Classic Momentum
'18 S60 D4 Classic R-design
'12 S40 D2 Classic Momentum