...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Jag blev "typ" vittne till en olycka i centrala Uppsala idag. Kollade dock åt annat håll precis när det small men stod bara 20 meter ifrån. (Som gående vid övergångsstället..)

Bussen svängde vänster och skulle väl lämnat företräde gissar jag, ev kom bilen lite snabbt och busschaffisen såg den för sent då den andra filen stod rätt stilla.. Inga jätteskador, men det small rätt högt.
Ajdå, där kör jag förbi varje dag. Bussen har grön pil i alla fall när den svänger, och då har mötande bilister rött. Det trafikljuset för bilisterna är dock kanske inte det tydligaste för mindre uppmärksamma bilister, och jag ser ganska ofta bilar köra rakt igenom korsningen i god fart mot rött.

Bild över platsen ur bilens synvinkel. Den gröna bussen befinner sig på samma plats som på Joels bild.
Bild

Med det sagt att det så klart inte måste ha varit bilens fel i just detta fall (Även om det brukar vara det på denna plats)...
Ah.. Visste inte att det var grön pil från andra hållet. Då skulle jag gissa att bilen körde mot rött eftersom bilarna i andra filen stod stilla.. Jag gissar som sagt då jag inte såg vad som hände innan det small.
Åker Ulvsundavägen till jobbet varje dag. Det har varit många olyckor där den senaste tiden, framförallt när trafikljusen vid flygplatsinfarten varit släckta. Har varit nära många gånger för mig med då bilar bara svänger ut (höger) från Karlsbodavägen utan att uppmärksamma trafiken på Ulvsundavägen.
kebabpizza skrev:En sånt rövhål ska man outa.

EBB040,MC,SUZUKI GSF600 BANDIT,BLÅ,2003,ITRAFIK,160312,LAZ*USKAS, VIT*LIJ,MÄRSTA

*=A
Använder du inte nya mail-funktionen?
https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb

Man slipper SMS-taxan och får ett fint uppställt mail.
joel80 skrev:Ibland blir man bara så less.. hade egentligen ingen lust att bromsa.
Jösses :roll: Kunde ju slutat ungefär så här (denna har du säkert redan sett joel80) :wink:
[youtube]f8E34jm2BHk[/youtube]
HAde sett den där i en "compilation", men inte hela klippet! När han går ut och kollar in fronten på bilen innan han går iväg och kollar hur det gick för idioten.. haha..
Ja hade han bromsat lite hårdare hade det kunnat hända, bromsverkan på en MC är ju bra mycket bättre än på en bil om jag fattat rätt. Man stannar mkt snabbare..
  • 1
  • 288
  • 289
  • 290
  • 291
  • 292
  • 356

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]

C40 körkomfort.

Gen 1, en 2018 Classic. I jämförelse med[…]