Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mirre80 skrev:Jag beställde samma som du 28/2. sen hoppade den till steg 2 den 16/6 och i morse steg 5 så jag tror det skulle börja röra sig för din oxå

volvo v60 T3 R-design MY12 Röd
Parkeringshjälp fram och bak
Teknikpaket 1
Tonade rutor
Elinfällbara backspeglar med markbelysning
Trevligt! :D
Du råkar inte ha listat dina statusförändringar? Mest nyfiken just nu på när din gick in i Status 2 (där min har legat en vecka nu). Efter att ha väntat "superlänge" (beställd 28/2) så blir man lätt lite ivrig när det har börjat röra på sig :)[/quote][/quote]
Underbart, det rör sig i fabriken, även om uppdateringarna inte verkar vara så täta. Den 21/6 gick min upp i status 2, sedan hände inget förrän ikväll. Nu är den plötsligt i leveransstatus 7! Min bil finns B-)
Leveransdatum tidigarelagt en vecka, från v30 till v29. :-D
Har nu stås i 7 dagar i steg 7 .. 7-kt jobbigt :???: väntan är olidlig.. Vadå kolla status 7 gånger i timmen nu...
Hade visst ståt 8 dagar igår och nu 9 dagar i steg 7 idag.. :-(

Som ni andra sa.. Det känns som en evighet
Äntligen steg 8 idag... :-} (P)
Det kan man lugnt säga bilen anlände till min ÅF i morse och nu inväntas de ca 20 eftermonterade tillbehören som jag beställt... Vet inte men det känns faktiskt ännu mer frustrerande att bara vänta på tillbehören... Bilen står ju tekniskt set bara å samlar damm hos min ÅF nu :roll:
gotfredsen skrev:Det kan man lugnt säga bilen anlände till min ÅF i morse och nu inväntas de ca 20 eftermonterade tillbehören som jag beställt... Vet inte men det känns faktiskt ännu mer frustrerande att bara vänta på tillbehören... Bilen står ju tekniskt set bara å samlar damm hos min ÅF nu :roll:
Är i samma situation. Först när bilen ankommit ÅF börjar man jaga tillbehören som skall monteras hos ÅF.
Är inte detta lite av en klassiker.... Man får vänta c:a 15 veckor på bilen. Sedan har inte ÅF tillbehören hemma för montering. Sämre logistiksystem får man leta efter i vårt samhälle. Kan inte ÅF beställa tillbehören mot prel. leveransvecka minus 2-3 veckor t.ex. så att allt finns på lager när bilen kommer ifrån Volvo Cars. Fortfarande vecka 28, nästa vecka på min bil. Bad särskilt om att leverans inte får ske på en fredag. Fredagar verkar vara säljarnas värsta dag i veckan. Och är något fel på bilen får man vänta till tidigast måndag för åtgärd.

Erik X
Yes!
Beställning 28/2
Order låst 16/6
Leveransstatus 2 den 21/6
Leveransstatus 7 den 1/7 och nu
Leveransstatus 8 den 4/7, äntligen är den på väg. Min säljare sa att de får bilar varannan dag från Gbg, så nu kan jag snart se den med egna ögon 8)
Min hade
thole64 skrev:Yes!
Beställning 28/2
Order låst 16/6
Leveransstatus 2 den 21/6
Leveransstatus 7 den 1/7 och nu
Leveransstatus 8 den 4/7, äntligen är den på väg. Min säljare sa att de får bilar varannan dag från Gbg, så nu kan jag snart se den med egna ögon 8)

Min hade samma spec som din.
Order löste sig 16/6 sen hoppade i steg 2 och var där fram till den 22/6 som sen blev steg 5
den var där sen till 28/6 sen blev det 7 och i söndags var den i steg 8 och äntligen anlende hos åF igår :P :P
Så din kommer också i veckan säkert..
Hoppas att jag ska få min på Fredag :D :D
erikx skrev:
gotfredsen skrev:Det kan man lugnt säga bilen anlände till min ÅF i morse och nu inväntas de ca 20 eftermonterade tillbehören som jag beställt... Vet inte men det känns faktiskt ännu mer frustrerande att bara vänta på tillbehören... Bilen står ju tekniskt set bara å samlar damm hos min ÅF nu :roll:
Är i samma situation. Först när bilen ankommit ÅF börjar man jaga tillbehören som skall monteras hos ÅF.
Är inte detta lite av en klassiker.... Man får vänta c:a 15 veckor på bilen. Sedan har inte ÅF tillbehören hemma för montering. Sämre logistiksystem får man leta efter i vårt samhälle. Kan inte ÅF beställa tillbehören mot prel. leveransvecka minus 2-3 veckor t.ex. så att allt finns på lager när bilen kommer ifrån Volvo Cars. Fortfarande vecka 28, nästa vecka på min bil. Bad särskilt om att leverans inte får ske på en fredag. Fredagar verkar vara säljarnas värsta dag i veckan. Och är något fel på bilen får man vänta till tidigast måndag för åtgärd.

Erik X
håller med ... finns säkert en logisk förklaring varför de inte kan förbeställa eftermonterade tillbehör innan bilen kommit in .. men jag jag inte komma på vad den logiska förklaringen skulle vara..

i morgon skall min ÅF återkomma . hoppas hoppas att han fått in alla tillbehören då och om det är något som saknas så hopaps hoppas jag att det är något man kan klara sig utan 1 vecka eller två ...
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 45
Högt motorljud

Lite högre iom ingen isolering i huven men m[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]